Heerhugowaard 24 november 2013 | foto's pagina5

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Heerhugowaard 24 november 2013 | foto's pagina5

Ongelezen bericht door Harrie » 29 apr 2013, 14:51

Beste forumleden,
Het duurt nog een hele tijd voor het november is, maar we willen nu al beginnen met de voorbereidingen van de beste mobylette-beurs van Nederland.
Afgelopen jaar stonden we met 3 mobylette-standhouders in Heerhugowaard. Het onderdelenaanbod en aantal bezoekers overtrof alle verwachtingen.
Dit jaar willen we alles nog wat beter opzetten en nog meer mensen van zeer ver aantrekken. Vanuit Engeland en België kwamen er al diverse bezoekers en dat zegt al iets over de kwaliteit.
Over het algemeen vinden mensen het geen ramp een flink stuk te reizen als ze dan ook iets vinden. Daaraan schort het vaak, omdat je te weinig mobylette onderdelen op veel beurzen vindt.
Op dit moment zijn er al diverse personen die belangstelling hebben getoond om al standhouder te gaan staan en ik zou willen vragen of er nog meer mensen interesse hebben. Net als ik heb je in de loop der jaren erg veel verzameld en er komt een tijd dat je precies weet wat voor jou overbodig is en voor anderen waardevol.
We gaan het aanbod onderling wel wat afstemmen. Dat is geen probleem, want de meeste standhouders kunnen toch niet alles meenemen. Dat ging vorig jaar erg goed; we vulden elkaar als standhouders prima aan.
Indien je belangstelling hebt: neem dan contact op met mij via info@pantin.nl Ik ga een plan maken en dit voorleggen aan de geïnteresseerden. Via PR-campagnes op diverse websites, beurzen, evenementen, op forums en in bladen gaan we mensen attenderen op de komende "mobylettebeurs" in Heerhugowaard.
De kosten voor de standhouders beperken zich tot het reguliere staangeld voor de gewenste kraam.
We hebben nu nog veel tijd om alles goed te organiseren en voor te bereiden. Tegen bezoekers zou ik willen zeggen:"schrijf de komende tijd alvast de onderdelen op die je komend winterseizoen nodig hebt voor restauratie of revisie en laat dat tijdig weten". Komende zomer zit ik regelmatig in Frankrijk en kan dan ook bepaalde onderdelen meenemen. Binnen het mobylette-netwerk zijn ook diverse herfabricage-initiatieven; er is tegenwoordig veel meer mogelijk dan 20 jaar geleden.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door MobyJet » 30 apr 2013, 18:08

Ik heb onder voorbehoud nog steeds interesse om mee te doen.
MITS ik inmiddels verhuisd ben (nog steeds hard op zoek, verloopt veel minder voorspoedig dan verwacht/gehoopt..) en al mijn spullen heb verhuisd en uitgezocht (= nog veel werk).
Kan nog even geen definitieve toezegging doen dus.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door brommerskieken » 23 jun 2013, 15:26

kom er zeker weer met heel veel onder delen van de zomer moet ik nog ergens een zolder op ruimen dus er komt nog wel het een en ander :P :ugeek:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 24 jun 2013, 09:40

Hoi Brommerskieken,
Leuk dat je er weer bij bent. Ik ben nog in gesprek met een paar verzamelaar en binnenkort starten we met PR voor de beurs.
Ik denk aan blad Bromfiets, bepaald websites, mailtjes naar mobyletteverzamelaars en het NVT te Woerden.
Misschien schrijf ik voor Bromfiets wel een uitgebreid artikel.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 jun 2013, 15:49

Harrie schreef:mailtjes naar mobyletteverzamelaars
Massamail via het forum is ook mogelijk ;)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 24 jun 2013, 16:21

Goed idee Jet,
We kunnen ook mensen die niet zoveel spullen hebben samen één kraam laten bemannen.
Dit is goedkoper en gezelliger. Ik ga op vakantie een mooi verhaaltje schrijven over mobylette voor plaatsing in blad Bromfiets.
Ook het succes van ons forum wil ik daarin benadrukken.
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door JonathanC » 24 jun 2013, 18:23

Deze mss ook proberen te doen :3D:

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door joran » 04 jul 2013, 22:50

Ik zou ook wel achter een kraam willen staan met mijn voorraadje moby onderdelen. Ik weet niet of ik de verkopers kan aanvullen met mijn onderdelen. Zou me echt heel leuk lijken om met meerdere moby liefhebbers onderdelen te verzorgen aan andere moby eigenaren.
Groet joran.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 05 jul 2013, 22:06

Een kraam is 4 meter lang en kost circa 30 Euro.
Een derde kraam kost dus 10 Euro en een halve 15 Euro.
Je krijgt per kraam 2 toegangskaarten.
Groet,
Harrie

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Polle » 06 jul 2013, 18:08

Hallo Forumleden

Is het dan niet interessant om door een eimand de kramen laten te reserveren waardoor een iemand bij voorbeeld 5 kramen reserveert waardoor de prijs enorm zakt.
het bedrag op voorhand over te schrijven bij deze persoon die het op zich neemt om de reservering te doen dan is hij ook gelijk zeker van zijn centen ook als er iemand niet komt opdagen.

Gr Polle

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Donnie » 06 jul 2013, 20:12

En ik altijd denken dat wij hollanders zuinig zijn. De organisatoren van de beurs zijn privé brommerliefhebbers die het echt niet voor de centen doen.
Denk aan huur kramen en schoonmaak-kosten sporthal.
Ik ken ze goed wat wij zijn lid van de zelfde club n.l. ELVIS (Eerste Liefhebbers Vereniging Interessante Sportbrommers)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Polle » 06 jul 2013, 20:44

Hallo Donnie

Ik ben altijd heel zuinig geweest op mijn centen. Anders had ik nooit kunnen leven zoals wij nu leven.
Als ik naar de beurs kom komen ook nog de benzinekosten er bij


Gr Polle

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door joran » 08 jul 2013, 19:54

Ik ga dan denk ik een halve kraam huren naast de rest van de moby kramen. Vind iemand dit een probleem? Ik wil eventueel ook wel samen met iemand een hele kraam beheren maar ik heb zelf genoeg onderdelen voor een halve. Bij wie moet je je aanmelden voor een kraam?
Mvg joran

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Donnie » 09 jul 2013, 07:26

joran schreef:Bij wie moet je je aanmelden voor een kraam?
Mvg joran
http://www.eerstenoordhollandschebromfietsbeurs.nl/

Een halve c.q. een derde kraam moet je regelen met iemand anders (Harrie misschien?)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 09 jul 2013, 15:56

Het beste kun je het mij regelen.
Ik ga straks een aantal kramen bestellen, die dan naast elkaar liggen, een soort mobylette -straat dus.
Verder stemmen we het onderlinge aanbod af, zodat we niet allemaal hetzelfde meenemen.
Er zijn geen extra kostenverbonden aan de aanmelding. Binnenkort meer nieuws over de standhouders .
Harrie

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door joran » 09 jul 2013, 19:29

Harrie schreef:Het beste kun je het mij regelen.
Ik ga straks een aantal kramen bestellen, die dan naast elkaar liggen, een soort mobylette -straat dus.
Verder stemmen we het onderlinge aanbod af, zodat we niet allemaal hetzelfde meenemen.
Er zijn geen extra kostenverbonden aan de aanmelding. Binnenkort meer nieuws over de standhouders .
Harrie
Oke. Ik zou graag ook willen staan in de mobylette straat. Mijn aanbod aan onderdelen staat in de rubriek ik bied aan. Ik hoop dat ik nog wat kan toevoegen aan de onderdelen van de andere standhouders.
Groet joran
Ps, voor mij is het geen enkel probleem om eventueel alles mee te nemen ik woon namelijk lekker om de hoek.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Polle » 09 jul 2013, 21:08

Joran

Ik ga een volledig kraam nemen en kan waarschijnlijk nog een half extra gebruiken.
Ik zal eens grondig bekijken wat ik allemaal ga meenemen.

gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 27 jul 2013, 11:47

Enkele mobylette verzamelaars zijn benaderd en ik hoop na het weekeinde duidelijkheid te hebben over de diverse deelnemers.
Via dit forum heb ik ook twee deelnemers die interesse hebben. Ik heb er alle vertrouwen in dat de mobylettestraat straks een feit is.
Mocht je ook interesse hebben in een stand of een halve laat het mij dan weten; we kunnen dan alles mooi bij elkaar opbouwen.

Komende week worden de PR-activiteiten ook opgestart, zodat straks zoveel mogelijk mensen naar de beurs komen.
Groet,
Harrie en Brommerskieken

.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 jul 2013, 14:06

Dat wordt dan een mooi beursbezoek !

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Polle » 27 jul 2013, 18:53

Hallo Harrie

Mij mag je noteren

Gr Polle

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door AGB » 27 jul 2013, 20:12

Tip als je een kraampje hebt ga niet aleen er achter staan maar zorg er voor altijd met zijn 2 te zijn
Kan de een ook wat rond kijken ,2 zien meer dan een,
Er zijn altijd van die nette mensen die denken dat ze wat gratis ongezien wat mee kunnen nemen,
Deze mogen ze van mij gratis met pek en veren de tent uit begelijden,
Ik hoop dat ik er in heerhugowaard ook bij kan zijn, heb ook nog wat nodig voor de 2 moby s :D

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 31 jul 2013, 11:24

Beste Forumleden,

Op dit moment hebben we al 5 kramen in gedachten:
Harold, Leen, Polle, Joran, Polle en ikzelf.
Ik heb verder nog wat losse contacten lopen, waarvan een enkeling wellicht nog meedoet.
Op dit moment dus minimaal 5 kramen.
Begin november ga ik die 5 kramen bij de organisatie bestellen en moet dan het inschrijfgeld (circa 30 Euro) ook binnen hebben.
Ik ga er vanuit dat de prijs stabiel blijft. Voor dat geld krijg je dus een kraam en 2 toegangskaarten.
Er komt dus een enorm aanbod en de kraamhouders zullen het onderling wel afstemmen dat ze niet allemaal hetzelfde meebrengen.
Sterker nog de standhouders gaan ook hun best doen om speciale dingen mee te brengen, die anders niet gemakkelijk zult vinden.
Daarnaast kan contact met de standhouders vooraf zinvol zijn, want zo neemt een standhouder een gloednieuwe AV50 voorvork in de verpakking of een 62cc cilinder pas mee als iemand daar interesse in heeft getoond. Zelf moet ik altijd een keuze maken wat ik wel en niet meeneem en dat kunnen de bezoekers dus beïnvloeden.
Als bezoekers kun je dus nu al beginnen om met maatjes afspraken te maken om op 24 november samen naar Heerhugowaard te vertrekken.
Voor sommigen een lange weg en saai om alleen te rijden; alhoewel ik doe dat al jaren als mijn enige beurs per jaar. Maar ......dat maakt allemaal niets uit als je straks je slag kan slaan.
Wordt vervolgd,

Mede namens de andere standhouders,

Harrie

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Donnie » 31 jul 2013, 15:53

Prijs is 32,50 per kraam incl. 2 toegangskaarten

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 31 jul 2013, 19:35

Hallo Donnie,
Die € 2,50 maakt mij niets uit. Het is al jaren € 30 en er is ook nog zoiets als stijgende energiekosten.
Verder goed nieuws: In heb van Cees Veer de bevestiging ontvangen dat er minimaal 5 kramen gereserveerd zijn voor de mobylette-stands!
We kunnen nu verder aan de slag met de PR. Een eerste probeersel heb ik al weer verwijderd en de nieuwe staat hieronder.

http://www.pantin.nl/images/Beurs%20HHW ... rlands.pdf


Groet,
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Heerhugowaard 24 november 2013

Ongelezen bericht door Harrie » 14 aug 2013, 17:36

De voorbereidingen van de beurs in Heerhugowaard m.b.t. onderdelen zijn al gestart.
Vanuit de ervaring van voorgaande jaren weten we vrij goed wat de liefhebbers allemaal zoeken. Meestal zijn dat geen spatborden of complete frames, maar slijtdelen zoals: pakkingen, kettingen, lagers, v-riemen, lampen, ontstekingsdelen, remmen en kettingwielen.
Tussen de standhouders wordt binnenkort afgestemd wie wat meeneemt. Meestal kan men toch niet alles meenemen en moet er een keuze worden gemaakt.
Sommige onderdelen waar veel vraag naar is, maar waarvan bij de standhouders weinig beschikbaar is zullen worden aangevuld vanuit andere bronnen.
Mocht je dus iets zoeken dat lastig te vinden is, laat het ons weten, want dan ligt het op je te wachten.
Groet,
Harrie

Plaats reactie