Er zijn de laatste jaren veel Motobécane bromfietsen naar Nederland en België verhuisd.
Het omgekeerde: Kaptein-bromfietsen naar Frankrijk is veel zeldzamer.
De onderstaande FOM is van Nederland naar de VS gestuurd en daarna via een veilingsite verscheept naar Frankrijk.
Onlangs is restauratie van de FOM afgerond door Arnaud, die ik ken van het Tobec-forum.
Ik wilde jullie het fraaie resultaat niet onthouden.
Harrie
Franse Kaptein
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Franse Kaptein
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Franse Kaptein
Heel leuk on te lezen, Harrie.
Mooie foto''s van een prachtige FOM.
Jammer dat achterband geen rolprofiel heeft en dat de cilinder van een later bouwjaar en type EEG is, met onderbroken koelribben.
Groet, Joop
Mooie foto''s van een prachtige FOM.
Jammer dat achterband geen rolprofiel heeft en dat de cilinder van een later bouwjaar en type EEG is, met onderbroken koelribben.
Groet, Joop
Re: Franse Kaptein
Het was me nog niet opgevallen Joop, maar er zit inderdaad geen lijnprofiel- achterband op die brommer.....en dat is wel beter.
Ik zal jouw wijze raad als superfomrijder doorgeven aan Arnaud.
Die cilinder vind ik wat minder belangrijk. Bij mij gaat functionaliteit voor een verzorgd uiterlijk en dan pas origineel.
Groet,
Harrie
Ik zal jouw wijze raad als superfomrijder doorgeven aan Arnaud.
Die cilinder vind ik wat minder belangrijk. Bij mij gaat functionaliteit voor een verzorgd uiterlijk en dan pas origineel.
Groet,
Harrie