23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 03 aug 2014, 10:29

Beste Forumleden,

Begin augustus lijkt het nog ver weg, maar over een kleine 4 maanden gaat weer een van de beste mobylette beurzen van start.
Het concept is simpel: organiseer met een aantal liefhebbers een mobylettestraat, zodat de bezoekers nooit met lege handen naar huis gaan. Als er altijd wat te halen valt, dan is de reisafstand geen probleem; we zien ook steeds vaker Belgische en Engelse bezoekers bij onze stands.
Die 4 maanden hebben we ook keihard nodig om alles voor te bereiden en zaken waarom gevraagd wordt op te zoeken, in te kopen of zelfs te (laten) produceren.

Het inschrijfformulier van de beurs-organisatie heb ik al ontvangen en zoals gebruikelijk zal ik de inschrijving coördineren.
Een standplaats met kraam kost dit jaar 32,50 Euro. Van 4 personen weet ik al dat ze in principe deelnemen. Er zijn nog enkele mensen die ook interesse getoond hebben. We streven naar circa 5-7 kramen. Je kunt natuurlijk ook met een andere forumlid afspreken dat je samen een halve kraam neemt.
Laat mij even via een PM weten of je wilt deelnemen als standhouder en voor de rest zou ik zeggen: "Kom schatgraven in Heerhugowaard!" Overigens staan er behalve mobylette ook nog meer merken en standhouders met universele onderdelen en gereedschappen. Voor mij is het altijd weer een gezellige dag in een saaie periode van het jaar.

Aan de bezoekers wil ik tot slot zeggen: "start tijdig met het aanleggen van een boodschappenbriefje", want dan is de kans dat de onderdelen het straks voor je klaar liggen groter. Ik kom later in het jaar hierop uitgebreid terug.

Tenslotte zullen we nog uitgebreid op allerlei forums en media de beurs met mobylettestraat onder de aandacht brengen.

Groet,
Namens de overige standhouders,
Harrie



Algemene informatie over de beurs:

Sporthal Noorderend Heerhugowaard
Van 10.00 tot 16.00 uur
Entree € 5, kinderen tot 10 jaar gratis

http://www.eerstenoordhollandschebromfietsbeurs.nl/

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 03 aug 2014, 10:53

Hoever van te voren willen jullie het boodschappenlijstje hebben? 1 maand? 2 maanden?
Ik heb het hier dan wel over de "eenvoudigere" onderdelen.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 03 aug 2014, 11:11

2 maanden is wat overdreven voor simpele courante onderdelen zoals: pakkingen, ontstekingsmaterialen, v-snaren en plaatdelen. Ik zou hiervoor begin november aanhouden.
Maar voor zeldzame en moeilijk te vinden onderdelen (speciale tandwielen, plaatdelen) kun je niet vroeg genoeg beginnen. Als standhouders zullen we de aanvragen onderling afstemmen.
We gaan ons best doen.
Harrie

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 03 aug 2014, 17:52

Zeker harrie we gaan ons best doen ik ben er ook, die rekt na de beurs al gestart met nog beter te sorteren maar dat is niet altijd makkelijk met zo veel onderdelen

Gr Harold :lol:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 17 aug 2014, 14:42

Beste forumleden,
De voorbereidingen van de beurs zijn vandaag gestart.
Degenen die al aangegeven hebben dat ze in principe interesse hebben om als standhouder op te treden, zijn al aangeschreven.
Mogelijk zijn er ook nog forumleden, die samen met een ander forumlid een kraam willen huren.
Dat kan, want voor 32,50 Euro krijg je een kraam van 4 meter en 2 entreekaarten.
Uiteraard willen we alles zoveel mogelijk bij elkaar hebben staan dus geef je op voor deelname.
Wij willen binnen 14 dagen de zaak rond hebben, zodat we de stands definitief kunnen reserveren bij Cees Veer.
Graag jullie reactie via mail of via een PM.
Je krijgt dan de eerste Nieuwsbrief toegestuurd.
Groet,
Harrie

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 20 aug 2014, 13:45

Hallo Harrie

Net terug van de fietsvakantie naar Praag
Hierbij wil ik mij graag inschrijven voor de beurs in Heerhugowaard, ik wil graag twee kramen reserveren.
Dus beste forumleden bij leven en welzijn sta ik er weer met zeer veel nieuwe en tweedehands onderdelen van de moby's natuurlijk

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 20 aug 2014, 18:22

Dat is mooi,
We hebben nu al 5 kramen en er zijn nog mensen die interesse hebben, maar nog niet officieel gereageerd hebben.
Over circa 14 dagen wil ik het kraamgeld aan de organisatie overmaken, waardoor we alle stands bij elkaar kunnen krijgen.
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 28 aug 2014, 22:57

Beste forumleden,

Halve kraam
Ik zit er over na te denken om een halve kraam extra te nemen. Het staat anders te krap.
Heeft iemand nog belangstelling voor de andere helft. Die kost dan 16,25 Euro en je hebt gratis entree.

Ondertussen heb ik weer e.e.a. verzameld. In Frankrijk trof ik wat onmisbare onderdeeltjes aan en die heb ik maar direct besteld. Je schrikt tegenwoordig wel van de Franse portokosten. Een doosje met dure onderdelen kost met aantekenen 32 Euro aan verzendkosten. :o

Komende tijd ga ik al zaken verzamelen, waarvan ik weet dat onze forumleden daarom gaan vragen op
de beurs in Heerhugowaard en je wilt de mensen niet teleurstellen.
Tegen die tijd zullen we ook bezoekers verzoeken via e-mail hun wensen kenbaar te maken. Standhouders gaan die lijsten onderling communiceren. Wat de een niet heeft, heeft de ander wel.

Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 04 sep 2014, 11:02

Harrie schreef:Beste forumleden,

Halve kraam
Ik zit er over na te denken om een halve kraam extra te nemen. Het staat anders te krap.
Heeft iemand nog belangstelling voor de andere helft. Die kost dan 16,25 Euro en je hebt gratis entree.
Groet,
Harrie

Er heeft nog niemand gereageerd op die halve kraam. Na zondag ga ik de mobylettestraat vastleggen.
Uiteraard kun je je ook later inschrijven bij de organisatie, maar het is de vraag of je dan in de mobyletestraat wordt opgenomen.
Mocht je aan een halve kraam te weinig hebben, dan kan je via mij ook een hele kraam bestellen.
Op dit moment hebben we in principe al 6 kramen. Op het NVT te Woerden gaan we uiteraard veel reclame maken voor de beurs in Heerhugowaard.
Groet,
Henk

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 05 sep 2014, 17:59

Henk doe mij die halve kraam maar heb die zo vol
Maak het geld wel over

Gr Harold :lol:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 05 sep 2014, 19:16

brommerskieken schreef:Henk doe mij die halve kraam maar heb die zo vol
Maak het geld wel over

Gr Harold :lol:
Hallo Harold,
Prima; de straat bestaat momenteel uit 6 kramen; dit weekeinde ga ik nog een paar mensen benaderen voor hun laatste kans.
Zo niet jammer dan, maar we gaan ons komende tijd concentreren op afstemming van het aanbod van beschikbare onderdelen en de wensen van de bezoekers.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 08 sep 2014, 12:42

Hallo forumleden,
De mobylettestraat met 6 lange kramen zijn al betaald bij de organisatie van het evenement.
Dit betekent weer een kraam meer dan vorig jaar. Als je liefhebber bent van mobylette, dan is dit "the place to be". Op andere beurzen is het tegenwoordig kommer en kwel op mobylettegebied, maar hier pakken we met zijn allen flink uit.
Schrijf de datum in je agenda, want ook al heb je geen onderdelen nodig, je vindt altijd wel iets bijzonders en je ontmoet daar veel echte mobylette-kenners.
Combineer je reis met andere liefhebbers als je van ver komt: veel gezelliger en een stuk goedkoper.
Namens alle standhouders,
Harrie,

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJoost » 08 sep 2014, 14:22

Ik kijk er naar uit. Het was op Wellen ook niet wild, op Moby gebied, behalve Polle met zijn tafel vol met schatten. dus dit wordt het paradijs voor onderdelen- en kennis-jagers.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 08 sep 2014, 16:14

MobyJoost schreef:Ik kijk er naar uit. Het was op Wellen ook niet wild, op Moby gebied, behalve Polle met zijn tafel vol met schatten. dus dit wordt het paradijs voor onderdelen- en kennis-jagers.
Kennisjagers, inderdaad Joost,
Een groot aantal originele onderdelen is niet meer verkrijgbaar, maar door kennis op te bouwen zijn er toch voor nagenoeg alle onderdelen alternatieve oplossingen, die soms beter zijn dan de originele. Ik blijf me verbazen over wat allemaal mogelijk is en we met de meest uiteenlopende modellen blijven rijden. Met de ontwikkeling van AM (additieve manufacturing) - waaronder 3D-printen -, zullen binnenkort ook kunststofdelen in ABS en nylon gemakkelijk en betaalbaar in kleine series kunnen worden aangemaakt.

Groet,
H

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 08 sep 2014, 16:41

Harrie schreef:Met de ontwikkeling van AM (additieve manufacturing) - waaronder 3D-printen -, zullen binnenkort ook kunststofdelen in ABS en nylon gemakkelijk en betaalbaar in kleine series kunnen worden aangemaakt.
Ik ben hier laatst op professioneel vlak nog mee bezig geweest en ik moet zeggen, het is nog steeds onbruikbaar als je een goede oppervlakte kwaliteit wil hebben. Dit probleem is inherent aan de productiemethode. :( Ik ben nog steeds niet enthousiast over het hele 3D printen. Ik kan in mijn vakgebied (robots) er bijna niets mee.

Je kan trouwens ook rubberachtige materialen printen tegenwoordig. Wederom een zeer ruw oppervlak, maar het kan wel eens handig zijn :)

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 08 sep 2014, 16:56

Ik ben me de laatste tijd ook aan het verdiepen in 3D printen en dan vooral in combinatie met brommers.
Ben met school bezig geweest met het maken van 3D modellen heb dat nu redelijk in de vingers.

Alleen was aan het nadenken over wat voor kleine plastic onderdelen er nou vaak kapotgaan en die niet al goedkoop op de markt zijn. Ik kon weinig bedenken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 08 sep 2014, 17:42

Ik verdiep me er ook in en voor mij is duidelijk dat de de hedendaagse printers binnen korte tijd sterk verbeterd zullen zijn.
De parallel met deskjet printers dringt zich op. Meestal zullen het lastige vormen zijn, maar wellicht ook totaal nieuwe onderdelen met andere functionaliteit.
Ik heb al wat ideeën.
H.

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 08 sep 2014, 19:33

Het gaat inderdaad snel. Wij hebben op school een 3D printer waar studenten gratis gebruik van mogen maken (tegen materiaalkosten). Laatst was er een demonstratie en ze hadden oa een cilinderkop met kleppen geprint.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 09 sep 2014, 08:05

Hallo Japiekrekel

Voorvorkrubbers voor de av 50 modellen zijn onvindbaar.
Wie kan ze namaken ?

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 09 sep 2014, 08:33

Ik weet misschien een mogelijkheid en ga dat navragen.
Overigens kun je ze bij Mark Daniels bestellen (Mopedland).
Mark komt ook altijd op de beurs in Heerhugowaard als bezoeker.
Harrie

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 09 sep 2014, 10:17

Hallo Harrie

Hij verkoopt ze veel te duur

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 09 sep 2014, 16:23

Polle schreef: Voorvorkrubbers voor de av 50 modellen zijn onvindbaar.
Wie kan ze namaken ?
Dat zou met 3D printen in rubber achtige materialen totaal geen moeite moeten zijn. Wel vraag ik me af wat jij veel te duur vindt. De 3D geprinte zullen toch ook al snel 20 euro de stuk zijn gok ik zo.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Harrie » 09 sep 2014, 16:56

Te duur?
Kwestie van aanbod; als ze schaars zijn stijgt de prijs nou eenmaal.
Het Lucia achterlichtje kostte vroeger een paar GULDEN. Tegenwoordig nog steeds rondom de 18-20 Euro.
H.

janbraadpan
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
Locatie: L-dam

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door janbraadpan » 05 okt 2014, 21:08

Wordt hier ook documentatie en olieblikken enz. verkocht mbt Mobylette/Kaptein?

Ik denk dat ik wel ga, ik heb een zwak voor oude instrucieboekjes en reclame artikelen enz.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: 23 november 2014 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Polle » 05 okt 2014, 21:21

Hallo Janbraadpan

Ik sta daar met een stand en verkoop een olieblik van kaptein mobbylette

Gr Polle

Plaats reactie