1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Prachtig Jet!
Bedankt voor al het scan-werk!
Groet,
Ruud
Bedankt voor al het scan-werk!
Groet,
Ruud
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Jet ! Dank voor al dit scan-werk !! Joop
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Bedankt. Dit waren folders die allemaal al 1,5 jaar op de website staan Nieuw scanwerk volgt nog.
Nu dus meer "geïntegreerd" met het forum, wat me geslaagd lijkt met jullie reacties.
De grootte moet ik nog aanpassen, ik heb nog even ruzie met mijn functies in het Beheerderspaneel
Nu dus meer "geïntegreerd" met het forum, wat me geslaagd lijkt met jullie reacties.
De grootte moet ik nog aanpassen, ik heb nog even ruzie met mijn functies in het Beheerderspaneel
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Opmerkelijk: die cilinderkop die op de modellen S2 en S3 zit in deze folder heb ik nog nooit in het echt gezien.
Deze koppen zitten een beetje tussen het AV3-type en het latere S2A/S3A type in.
De koelribben van de cilinder hebben ongeveer de vorm van de AV3, maar de ophanging is meer zoals bij de S2A en S3A modellen, dus niet met afneembare beugels die onder de cilinderkopmoeren zitten, maar een in de cilinderkop ge-integreerde ophanging. De S2A en S3A hebben echter weer andere koelribben, wat "afgerond vierkant". Het is ook niet de cilinderkop van de S2/S3 uit 1955, die heeft de decompresseur naast (zijdelings van) het bougiegat en heeft afneembare ophangbeugels.
Een curiositeit dus, die koppen in deze brochure!
Ook grappig dat de S1, S2 en S3 uit deze folder eigenlijk S1A, S2A en S3A-modellen zijn, dus "avant la lettre". Dit heb ik al wel eens bij de kop gehad: ik had volgens het typeplaatje een S2 (echter uit 1955 ipv 1956), maar al wel in de uitvoering S2A, deze had echter een "gewone" cilinderkop...
Ruud
Deze koppen zitten een beetje tussen het AV3-type en het latere S2A/S3A type in.
De koelribben van de cilinder hebben ongeveer de vorm van de AV3, maar de ophanging is meer zoals bij de S2A en S3A modellen, dus niet met afneembare beugels die onder de cilinderkopmoeren zitten, maar een in de cilinderkop ge-integreerde ophanging. De S2A en S3A hebben echter weer andere koelribben, wat "afgerond vierkant". Het is ook niet de cilinderkop van de S2/S3 uit 1955, die heeft de decompresseur naast (zijdelings van) het bougiegat en heeft afneembare ophangbeugels.
Een curiositeit dus, die koppen in deze brochure!
Ook grappig dat de S1, S2 en S3 uit deze folder eigenlijk S1A, S2A en S3A-modellen zijn, dus "avant la lettre". Dit heb ik al wel eens bij de kop gehad: ik had volgens het typeplaatje een S2 (echter uit 1955 ipv 1956), maar al wel in de uitvoering S2A, deze had echter een "gewone" cilinderkop...
Ruud
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Ook opvallend, dat het het model Transport, aangeprezen wordt, met dezelfde "Mobylettemotor met groter vermogen, welke ook in de modellen S2 enS3 gemonteerd is". Op de plaatjes heeft de Transport echter een AV3 motor, de S2 en S3 allebei een AV7 motor.
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Klopt, die uitlaat van die Transport ken ik ook niet, hij lijkt wel getekend.
Die Transport heeft inderdaad een gewone AV3-motor, geen AV35 volgens mij.
Misschien dat die uitlaat resulteert in het genoemde grotere vermogen?
Of er was nog geen tekening/foto beschikbaar van de Transport met een AV7-motor en werd het alleen alvast genoemd in de tekst.
Ruud
Die Transport heeft inderdaad een gewone AV3-motor, geen AV35 volgens mij.
Misschien dat die uitlaat resulteert in het genoemde grotere vermogen?
Of er was nog geen tekening/foto beschikbaar van de Transport met een AV7-motor en werd het alleen alvast genoemd in de tekst.
Ruud
Re: 1956 Kaptein Mobylette S1 S2 S3 Transport
Digitaal fotograferen was er toen nog niet bij en foto's rasteren om ze te kunnen
drukken was tijdrovend en geldverslindend en de nieuwe fabriek was nog niet afbetaald.
Dus misschien hebben ze daarom een binnendoortje gepakt.
Nu kun je ook treffen, dat websites van winkels niet kloppen en, dat er spullen
aangeboden worden die al uit het assortiment zijn.
Slordigheden zijn bovendien van alle tijden.
Onlangs werd ik op een frans forum nog uitgelachen omdat ik een AV17 zocht. . . . zucht md
drukken was tijdrovend en geldverslindend en de nieuwe fabriek was nog niet afbetaald.
Dus misschien hebben ze daarom een binnendoortje gepakt.
Nu kun je ook treffen, dat websites van winkels niet kloppen en, dat er spullen
aangeboden worden die al uit het assortiment zijn.
Slordigheden zijn bovendien van alle tijden.
Onlangs werd ik op een frans forum nog uitgelachen omdat ik een AV17 zocht. . . . zucht md