Trekkracht onderin

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 dec 2014, 15:41

Beste Forummers,

Ik heb een mooi reserveblokje voor de FietOmatic's. Het blokje trekt prima op en de topsnelheid ( ca 40 km ) is ook goed.

Alleen als ik de snelheid laat terugvallen naar 5/10 km dan wil het motortje niet op toeren komen, eigenlijk moet ik dan even bijtrappen en dan doet hij het weer goed. Want vanaf ca 15/20 km trekt hij goed.

Is dit een probleem met de koppeling of iets anders ? Op het koppelingsdeksel zijn de segmenten omgedraaid, want dit komt eigenlijk van een rechtsdraaiende EEG.

Waar moet ik de oorzaak zoeken, waar moet ik mee beginnen ?

Dank voor het meedenken en een groet,
Joop

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 26 dec 2014, 16:41

Koppeling op hogere toeren laten aangrijpen, dus strakkere veertjes.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door Franky » 26 dec 2014, 17:29

Heb je het gevoel dat de koppeling te lang blijft aangrijpen Joop?
Ik vraag me af of de koppelingshamers ook omgedraaid zijn. Dit heeft namelijk heel veel invloed op je koppelingsgedrag.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door ruudk » 26 dec 2014, 22:40

Inderdaad, Frank, de hamers van de koppeling die met het rijwiel verbonden is (dus het setje van twee koppelingsschoentjes) moeten ook andersom.
Als dat niet zo is, kun je de brommer ook wat moeilijker starten omdat deze koppeling dan niet plotseling (klemmend) aangrijpt maar glijdend aangrijpt en veel blijft slippen.
Bij wegrijden door gas te geven is het dan andersom, dan "schokt" de koppeling ineens vast bij (zeg) 4-6 km/u. Is dat ook zo bij jou, Joop?
Groet, Ruud

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 dec 2014, 23:40

Dank voor reacties. De hamers zijn ook omgedraaid dus van de door Ruud geschetste problemen heb ik geen last. Vanavond heb ik de veertjes van de hamers op de buitenste gaatjes gezet. Hopelijk helpt dat. Bij beter weer monteer ik het reserve blokje en hopelijk is het probleem verholpen . Groet, Joop

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Trekkracht onderin

Ongelezen bericht door Lolle » 27 dec 2014, 00:50

Misschien de koppeling van je goede blokje monteren op dit blokje zodat je het één en ander kunt uitsluiten. Lolle

Plaats reactie