Help de jongeren op weg

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door AGB » 12 jan 2015, 16:00

De roverhijd gaat het nog moelijker maken voor de brommer
Nu krijg je met het halen van je auto rijbewijs gelijk ook het brommer bewijs
Dat gaan ze 2017 veranderen er 2t willen ze aan paken , het wordt er al met al niet beter op
Een gewone brommer kennen ze haast niet meer het is allemaal dat tupperware.
Mischien ergens beginnen op de lagere schoolen met een kennis making van de brommer
En hoe hij werkt en wat je er zelf aan kunt doen
En niet naar wat tegen slag de boel maar weer snel willen verkopen,
We leven in de pc wereld nog nooit is invo zo gemakkelijk geweest voor de jongeren, (en oudere)
Dat je vroeger gemakelijk onderdeelen bij de bromfietsboer kon hallen is nu veranderd, in postorder en pc

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 jan 2015, 16:07

Ik zie voor ons hierin geen taak. M.i. zijn er genoeg liefhebbers van een oldtimer-bromfiets. En degenen die het oude bromfietsgebeuren aanspreekt, moeten zich er even in verdiepen en de moeite en kosten voor lief nemen. Vrijheid, blijheid. Of er nu 1000 liefhebbers meer of minder zijn, het zij zo.
En een rijvaardigheidsbewijs vind ik helemaal niet zo gek.
Gr. Joop

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door Franky » 12 jan 2015, 17:26

Bromfietsrijbewijs kost veel geld, je kan beter wachten totdat je 17 bent, dan kan je auto rijden. Als je met je autorijbewijs geen brommer meer mag rijden wordt dat de doodsteek en zal je praktisch geen enkel jeugdlid meer hebben. Daar kunnen wij niets aan doen.

Ik als senior jeugdlid :mrgreen: kan vertellen dat ik nooit aan bromfietsen begonnen was als ik eerst 200 euro moest lappen. Ik vond dat zonde van mijn geld. Daarom kocht ik ook geen scooter maar trok ik een oud wrak uit de garage. Ik was 30 euro kwijt en wat daarna is gebeurd is financieel niet te verantwoorden :mrgreen:

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 jan 2015, 17:55

Franky schreef:Bromfietsrijbewijs kost veel geld, je kan beter wachten totdat je 17 bent, dan kan je auto rijden. Als je met je autorijbewijs geen brommer meer mag rijden wordt dat de doodsteek en zal je praktisch geen enkel jeugdlid meer hebben. Daar kunnen wij niets aan doen.

Ik als senior jeugdlid :mrgreen: kan vertellen dat ik nooit aan bromfietsen begonnen was als ik eerst 200 euro moest lappen. Ik vond dat zonde van mijn geld. Daarom kocht ik ook geen scooter maar trok ik een oud wrak uit de garage. Ik was 30 euro kwijt en wat daarna is gebeurd is financieel niet te verantwoorden :mrgreen:
Als ze liever een smartphone, tablet en een Chinese plastic scooter ( en wat er aan metaal aan zit is na 1 dag regen en buiten staan verroest ) kopen, dan moeten ze dat vooral doen. Overigens is de laatste 10 jaar het aantal bromfiets rijders alleen maar toegenomen.
Mijn devies: maak je alleen druk om dingen die je enigermate kunt beinvloeden.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door AGB » 12 jan 2015, 19:04

Tupewaar heef ook zo zijn voordeel in de winter en gemak om wat op te bergen,
Mijn dochter wil aleen maar op een van de moby s , voor in de zomer ok maar bij pekel op de weg, nee
En bij regen slipt de v snaar
Zonde om hem zo achter uit te laten gaan

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door Harrie » 12 jan 2015, 23:00

GROENEKAN schreef: Mijn devies: maak je alleen druk om dingen die je enigermate kunt beïnvloeden.
Hallo allemaal bedankt voor de reacties. Met bovenstaand citaat ben ik het geheel eens, maar ik vraag me wel af in hoeverre we wél invloed kunnen uitoefenen. We doen al veel in die richting zoals: schrijven op fora, het organiseren van ritten en beurzen.
Als geen ander besef ik dat niet iedereen geschikt is voor deze uitdagende hobby, maar misschien laten we ergens kansen liggen om bepaalde kansrijke jongeren te bereiken.
Wie het weet mag het zeggen.
Harrie

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Help de jongeren op weg

Ongelezen bericht door Lolle » 12 jan 2015, 23:33

Beste forumbeheerders
Volgens mij zijn jullie door zoveel op het forum aanwezig te zijn op de goede manier bezig.
Jongeren en ook ouderen zoeken zodra ze iets willen weten over brommers / mobylettes op Google en komen zeer snel op het forum terecht. Dit is tenminste mijn ervaring. Door adequaat te reageren op vragen zal dit de mensen alleen maar aanmoedigen. er zullen altijd ééndagsvliegen tussen zitten maar er zijn er ook die verslaaft raken. Ik weet nog wel uit de tijd dat ik 16 was, er was nog geen Google en durfden dan ook niet zoveel te sleutelen. De bromfietsen maker maakte ons ook niet wijzer. Tegenwoordig kun je veel opzoeken en vragen op fora wat de hobby veel leuker maakt.
Conclusie vooral doorgaan :D
Lolle

Plaats reactie