Slot op benzinetank

avh
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2010, 22:41
Locatie: Turnhout, België

Slot op benzinetank

Ongelezen bericht door avh » 30 aug 2010, 23:04

Dag allemaal,

Nieuw hier; heb zonet een AV85 uit 1964 gekocht en er een hele dag mee rondgereden! Rijdt erg aangenaam.

Ik vroeg me echter af of er ooit doppen met een slot voor op de benzinetank zijn gemaakt? Of zou het mogelijk zijn hier een universele dop voor te gebruiken?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Slot op benzinetank

Ongelezen bericht door Harrie » 31 aug 2010, 21:51

Beste avh,
Was het die AV85 die op Marktplaats stond? Die AV85 zag er goed uit.
De AV85 is een erg onderschat model, waarop ik in het verleden veel heb gereden.

Waarom een benzinedop met slot; je kunt beter een zwaar motorslot kopen om die brommer in zijn geheel vast te leggen.
Ik ken diverse verhalen van gestolen brommers, maar geen enkel verhaal over gestolen benzine.

Bij mobylette zijn geen doppen met slot. Bij andere merken komen wel afsluitbare doppen voor, maar de vulopening is ervoor aangepast.
Je zou in de vulopening een stalen lip kunnen lassen zodat een geschikte afsluitbare tankdop hieraan vast gemaakt kan worden.
Ik heb hier nog wel goedkope kastslotjes liggen, die je zou kunnen gebruiken voor een eigen ontwerp tankdop.
Lassen betekent wel dat de lak er plaatselijk aangaat; niet erg als je toch van plan bent om te poedercoaten of te spuiten.
Overigens is lassen aan een tank niet gevaarlijk als je de tank maar goed met water vult. Je haalt je er veel werk mee op je nek; ik zou het niet doen,
maar sommige mensen zoeken een speciale uitdaging....... :roll:


Harrie

avh
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2010, 22:41
Locatie: Turnhout, België

Re: Slot op benzinetank

Ongelezen bericht door avh » 01 sep 2010, 14:06

Harrie,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of hij op Marktplaats stond, hij stond wel op 2dehands.be en op kapaza.be. Zie foto in bijlage!
(Heb hem ondertussen al wel enigszins opgelapt, recente foto volgt snel!)

Benzinedop met slot wil ik vooral voor het geval dat er eens één of andere onnozelaar iets in de benzinetank zou gooien... Een goed slot heb ik al gekocht.

Alfons
Afbeelding

Plaats reactie