Ontstekingsprobleem
Ontstekingsprobleem
hallo,
Ik heb een probleem met mijn ontsteking. Als ik de motor rond laat draaien dan vonkt de bougie eerst wel maar na een paar seconden vonkt de bougie niet meer. de vonk wordt eerst steeds minder en op een gegeven moment is er geen vonk meer. Wat kan hier het probleem van zijn? De bobine is nieuw en de contactpunten zijn niet ingebrand of slecht. de magneten (8stuks) zijn nog vrij sterk. Er is een ding wat ik raar vind. In het blok zit geen condensator er zitten wel 4 spoelen in 3 voor het licht en 1 voor de ontsteking.
Timo
Ik heb een probleem met mijn ontsteking. Als ik de motor rond laat draaien dan vonkt de bougie eerst wel maar na een paar seconden vonkt de bougie niet meer. de vonk wordt eerst steeds minder en op een gegeven moment is er geen vonk meer. Wat kan hier het probleem van zijn? De bobine is nieuw en de contactpunten zijn niet ingebrand of slecht. de magneten (8stuks) zijn nog vrij sterk. Er is een ding wat ik raar vind. In het blok zit geen condensator er zitten wel 4 spoelen in 3 voor het licht en 1 voor de ontsteking.
Timo
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
Wat voor een ontsteking heb jij dan?
Is het zo'n ontsteking?
Is het zo'n ontsteking?
Re: Ontstekingsprobleem
Die lijkt er veel op bij mij zit er alleen een vierde spoel in. En op het vliegwiel zit een starterkrans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
Bij mij zat er ook een starterkrans op. Die heeft een vorige eigenaar verwijderd.
Zoals je ziet, mist bij jou inderdaad de condensator. Bij mij zie je die wel zitten (dat vierkante doosje). Dus dat is sowieso een probleem. Zonder condensator is het snel afgelopen met je contactpunten.
Ik ben wel erg nieuwsgierig met wat voor een blok je bezig bent en waar die op zit. Dit ding kom je nou niet bepaald dagelijks tegen. Dat blok van mij zat in een 45km/h autootje. Ik heb het blok ooit een keer los gekocht.
Zoals je ziet, mist bij jou inderdaad de condensator. Bij mij zie je die wel zitten (dat vierkante doosje). Dus dat is sowieso een probleem. Zonder condensator is het snel afgelopen met je contactpunten.
Ik ben wel erg nieuwsgierig met wat voor een blok je bezig bent en waar die op zit. Dit ding kom je nou niet bepaald dagelijks tegen. Dat blok van mij zat in een 45km/h autootje. Ik heb het blok ooit een keer los gekocht.
Re: Ontstekingsprobleem
Het motortje is van een arola 11.het
Hier wat foto's van hoe die was. Dan nog een vraag is die condensator nog ergens te krijgen?
Hier wat foto's van hoe die was. Dan nog een vraag is die condensator nog ergens te krijgen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
Kijk eens aan. Dat is een bijzonder ding
In die vorm weet ik niet of condensators nog te krijg zijn. Je kan hem echter ook extern plaatsen. Dan kan je praktisch elke condensator voor een contactpunt bromfiets ontsteking gebruiken.
Volgens mij zit er trouwens bij jou wel de verkeerde cilinder op dat blok. Dat gaat zo nooit werken volgens mij Ik ga er toch vanuit dat het dit moet zijn.
In die vorm weet ik niet of condensators nog te krijg zijn. Je kan hem echter ook extern plaatsen. Dan kan je praktisch elke condensator voor een contactpunt bromfiets ontsteking gebruiken.
Volgens mij zit er trouwens bij jou wel de verkeerde cilinder op dat blok. Dat gaat zo nooit werken volgens mij Ik ga er toch vanuit dat het dit moet zijn.
Re: Ontstekingsprobleem
Ik ga kijken of het probleem is opgelost met een ander condensator.
Wat voor een bougie hoort er in dit type blok?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Ontstekingsprobleem
De cylinder, die je in de foto's van Franky ziet, hoort erop. En Le solex heeft de condensatoer. http://www.lesolex.com/catalogue/9729-c ... 40175.html
Re: Ontstekingsprobleem
Ik heb deze ook nieuw liggen en te koop
Gr Polle
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
Bougie: Champion L86 of NGK B6HS. Misschien B7HS i.v.m. meer vermogen. Al zal jij dat vermogen niet hebben. Ik vermoed dat dit blok niet vooruit te branden is omdat een verkeerde cilinder gemonteerd is. De spoelpoort is veeeeeeeeeel te klein en de tijd dat de poort open is, is veel kort voor de vulling van dit blok. Het is niet voor niets dat er een membraam inlaat op hoort. Het zou me niks verbazen dat dit blok in deze configuratie minder vermogen maakt dan een standaard AV7 bromfietsblokje Ik denk dit omdat je veel vermogen gaat verliezen omdat het blok wel de contre piston (compressor) bevat maar die totaal niet benut wordt. Dat gaat je flink vermogen kosten
In andere woorden, nadat je je blokje een keer gestart hebt, snel opzoek naar die cilinder en cilinderkop. Dit wordt een zoektocht op Franse sites. De kans dat je dit in NL vindt, is erg klein
Hier nog een mooie tekeningen van hoe het blok hoort te zijn. Hier zie je het membraam ook goed zitten. Dit zijn wel heel erg gave motorblokken
In andere woorden, nadat je je blokje een keer gestart hebt, snel opzoek naar die cilinder en cilinderkop. Dit wordt een zoektocht op Franse sites. De kans dat je dit in NL vindt, is erg klein
Hier nog een mooie tekeningen van hoe het blok hoort te zijn. Hier zie je het membraam ook goed zitten. Dit zijn wel heel erg gave motorblokken
Re: Ontstekingsprobleem
Ik heb ook de originele cilinder nieuw en cilinderkop tweedehands liggen.
Gr Polle
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
De cilinderkop van deze motor is wel anders dan die van een 99z. Maar dat zal je vast al weten
Wel gaaf dat je zelfs deze cilinders nog hebt! Je hebt echt veel Polle!
Wel gaaf dat je zelfs deze cilinders nog hebt! Je hebt echt veel Polle!
Re: Ontstekingsprobleem
In de Arola en andere Franse micro autos zijn diverse motorblokken gebruikt van Motobecane zoals AV7 en de uitvoeringen van de SP 99 serie
met en zonder contrapiston. Ook zijn er Sachs blokken toegepast. Dus alles s mogelijk.
met en zonder contrapiston. Ook zijn er Sachs blokken toegepast. Dus alles s mogelijk.
Re: Ontstekingsprobleem
Nieuwe condensator gemonteerd in de hoop dat die goed vonkt. Niks dus, met de nieuwe condensator geeft die helemaal geen vonk meer. Zou er dan een spoel kapot zijn of zo?
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
De bobine kan stuk zijn ja.
De voedingsspoel is vaak nog goed. Maar dat kan je gewoon doormeten met een multimeter.
De voedingsspoel is vaak nog goed. Maar dat kan je gewoon doormeten met een multimeter.
Re: Ontstekingsprobleem
Er zit een nieuwe bobine op. Waar zou het dan aan kunnen liggen?
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Ontstekingsprobleem
Kabels en contactpunten (ook nieuwe kunnen niet goed zijn). Volgens mij heb ik dan elk component opgenoemd die erin zit