Bekendheid forum en flyers

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 sep 2015, 18:59

Naar aanleiding van de nieuwsbrief weer 50 mailtjes retour gekregen (e-mailadressen die niet meer bestaan en volle mailboxen), en 4 mensen die zich willen afmelden.
Dat kost weer even werk, maar houdt het ledenbestand wel up to date.

Overigens ook leuke positieve reacties gekregen!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 01 dec 2015, 18:46

Hallo Forumleden,
Ondanks de fanatieke opruimacties van Jet staat het forum weer op het oude niveau van 862 leden.
Dat is een respectabel aantal. Je ziet zo langzamerhand een S-curve ontstaan en dat betekent dat bij ongewijzigd beleid de grootste groei er uit is.
Heel wat oldtimer clubs zouden zoveel leden willen hebben en dan te bedenken dat bij ons alles draait om slechts de merken Motobécane en Kaptein.
Jaren geleden heb ik me al verbaasd over de structuur van de gemiddelde bromfiets oldtimer club, waar mee dan 80% van de kosten opgaat aan "het boekje" en de porto.
De begroting van ons forum is daarentegen minimaal en is uiteindelijk grotendeels vrijwilligerswerk. Toch wordt dat aspect van vrijwilligerswerk niet altijd herkend.
Als forumlid bepaal je zelf mede de kwaliteit door een interessant verhaal of foto te posten. Ik wens jullie komend jaar veel plezier toe met het forum.
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 29 feb 2016, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 dec 2015, 19:08

Mooi overzicht Henk!
De zomermaanden zijn overduidelijk de piekmaanden. Dan gaan mensen sleutelen en rijden, en lopen ze tegen problemen aan. Ook zijn dan de meeste evenementen waar over het forum gesproken kan worden.

Gelukkig komen er nog geregeld mobylette rijders bij: jongeren onder de 20 of 45+ ers die hun brommer van vroeger weer gaan rijden. Leuke combinatie!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 23 dec 2015, 15:17

Afgelopen week kreeg ik van een mobylette-liefhebber het bericht dat hij een bedrag op mijn rekening zou storten, omdat hij
het forum enorm dankbaar is voor alle voorlichting, hulp en mooie verhalen.
Ik ga dat geld doorgeven aan Jet, zodat de hostingkosten van het forum in 2016 weer afgedekt zijn.
Onze exploitatiekosten zijn wat dat betreft lachwekkend laag :lol:
Het is ook een compliment aan alle leden die op vrijwillige basis een mooie bijdrage leveren aan dit forum.
Zo zie je maar weer dat cultuur uitstekend kan gedijen zonder zware overheidssubsidies.
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 dec 2015, 21:06

Super Henk!!
Bedankt namens alle leden 8-)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 01 jan 2016, 19:40

Hallo forumleden,
Na een succesvol jaar, waarin we als forum weer aardig aan de weg hebben getimmerd, is het ledental aan het stabiliseren.
Voorlopig ziet het er naar uit dat we in 2016 op de 900 leden gaan uitkomen. Dat is mooi, maar persoonlijk zie ik liever 200 fanatieke leden dan 10.000 passieve leden.
Hoogtepunten van het forum waren dit jaar voor mij: de vele mooie inzendingen van mooie mobyletteplaatjes, de vele scans van handleidingen en folders, de diverse club-evenementen , de artistieke kalender van MobyDilz, het T-shirt met forumembleem van MobyJet en uiteraard de interessante toertochtverslagen.
Wat gaat ons 2016 brengen? Als kersverse pre-pensionado hoop ik dit jaar veel tijd aan mijn hobby te kunnen besteden. Dat betekent veel sleutelen, oplossingen bedenken voor technische problemen en vooral veel tochten te rijden in het buitenland. Ik hoop jullie daarbij regelmatig te ontmoeten.

Groet,
harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 29 feb 2016, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 05 feb 2016, 13:04

Hallo Forumleden,

Een mooi getal aan het eind van de maand januari 2016:
888 leden. Binnen enkele maanden dromen we al weer van de mijlpaal 1000 leden. :3D:
Desondanks mogen er van mij meer mensen actief iets posten en dan vooral dingen die ze ontdekt hebben of meegemaakt hebben met deze hobby.
Ik vind het altijd bijzonder leuk om te lezen hoe mensen zelf een gereedschap of onderdeel hebben gemaakt of wellicht bij een ander merk aangetroffen hebben.
We moeten gewoon creatief zijn, want onze spullen kunnen niet ff bij Bol.com besteld worden.
Gelukkig staan we als forum niet alleen, maar er zijn over de gehele wereld denktankjes, die zich met mobylette bezig houden.
Het komt allemaal goed! :P

Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 29 feb 2016, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 29 feb 2016, 16:00

Beste forumleden,
Zo langzamerhand kruipen we richting 900 leden, waarvan het merendeel slapend is of alleen het gebeuren van mobylette op afstand volgt.
Dit is bij standaard bromfiets clubs niet veel anders. Afgelopen maand sprak ik nog wat personen en die vertelde allemaal het verhaal dat
de aanwas van nieuwe (jonge) leden gering is en het totaal aantal leden terug loopt. Het verbaast me niets. Er zijn zulke hoge drempels opgeworpen
voor jongeren om een brommer te gaan rijden, dat ik veel respect voor die jongeren heb als ze dat toch doen.
Ons forum heeft daar minder last van, omdat geringe kosten maken en daarom is het ook zo speciaal dat deze website niet door commerciële organisaties wordt gesponsord.
Bij een gewone club zijn er drukkosten, porto, bestuurskosten, vergaderkosten en soms prijzen voor gereden ritten. Van die onzin hebben we gelukkig geen last en
dankzij alle vrijwilligers verschijnt ons clubblad dagelijks en on-line met actuele onderwerpen.
Het is natuurlijk niet altijd even geweldig wat er geschreven wordt en soms roept het discussie op. Dat vind ik wel goed: want al is het nog zo slecht ; het is ergens wel goed voor.
De slechtste topic is geen topic. Heb je iets te melden of te vragen: aarzel niet, want wie weet leidt een niet zo slimme vraag toch tot iets moois.
Groet,
Harrie

PS1: Today I know mother the wife*) exactly 40 years.
credits to L.van Gaal ;)

PS2: de oude grafieken zijn verwijderd, want dat is toch achterhaalde informatie.

PS3: het forum gaat nu zijn 7e jaar in !
Afbeelding




Afbeelding

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 24 mei 2016, 18:42

Vreemd, maar ik kom ze nog regelmatig tegen: Mensen, die sleutelen aan een mobylette, maar die dit forum niet kennen.
Mij vinden ze dan weer wel door mond-op-mond reclame. Uiteraard speel ik het adres van dit forum aan hen door.
En zo hobbelen we langzaam richting 1000 leden.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 mei 2016, 20:20

Harrie schreef:Vreemd, maar ik kom ze nog regelmatig tegen: Mensen, die sleutelen aan een mobylette, maar die dit forum niet kennen.
Mij vinden ze dan weer wel door mond-op-mond reclame. Uiteraard speel ik het adres van dit forum aan hen door.
En zo hobbelen we langzaam richting 1000 leden.
H.
Het valt me op dat op de facebookpagina Oldtimer Brommers de laatste tijd erg veel (vooral jongere) nieuwe Moby rijders komen. Deze stellen hun vragen ook gewoon op de facebook pagina, zonder uberhaubt te zoeken naar het forum. Deze worden uiteraard naar het forum gewezen voor informatie. Toch zie je de volgende vraag dan weer op de pagina gesteld worden.. Maar ja, dat zul je toch houden. Ze zijn er in ieder geval op geattendeerd, en ze komen echt wel als ze handboeken nodig hebben ;) (en anders maar niet..)

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJoost » 24 mei 2016, 20:41

Zo is dat. Als je echt iets wilt weten, is facebook niet de plek, waar je het vindt. Zo blijft het forum ook een plaats voor mensen, die het ook willen doen en doelgericht informatie zoeken.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Lolle » 24 mei 2016, 21:21

Google Mobylette en je komt op het forum terecht. Zo ben ik hier ook beland. Je kunt nog zulke grote posters maken en ophangen, maar als je er niet om zoekt zie je het niet. Mensen die knutselen en vragen hebben en dit met de pc opzoeken komen hier wel. Er zijn ook mensen die een bromfiets hebben maar er zelf niet aan knutselen, die zie je hier ook niet. So what?
het gaat volgens mij niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
Lolle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 24 mei 2016, 22:21

De kwaliteit wordt inderdaad door slechts 30 personen afgedekt.
Voor de kwaliteit hoeft het forum niet per se te groeien. Soms zitten er echter bij de nieuwkomers verrassingen, vandaar dat ik de groei toch belangrijk vind.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 03 sep 2016, 16:21

Afgelopen week kreeg ik van 2 verschillende personen te horen dat ze het forum, maar een kletsforum vonden.
Ik sprong niet meteen in de verdediging, maar vroeg naar voorbeelden van wat dan slecht was en vervolgens wat ze goed vonden.
Ik kreeg op beide vragen geen duidelijk antwoord. Kennelijk keken ze niet regelmatig.
Er wordt hier natuurlijk heel wat onzin uitgekraamd, veel nietszeggende likes uitgedeeld en overbodige vragen gesteld.
Jammer en tegelijkertijd onvermijdelijk. We zijn een laagdrempelig forum en zelfs de meest stompzinnige vraag kan iemand op een briljant idee brengen.
Je zult net als bij vissen vaak moeten uitwerpen om een dikke vis te vangen, want ons forum is
wel de plek waar je zowel zinvolle tips alsmede - direct of indirect- speciale onderdelen kunt bemachtigen.
Ik ken in Nederland en België geen andere forum, club of tijdschrift die deze service beter verleent.
Jullie soms wel?
H.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Polle » 03 sep 2016, 18:40

Gewoon verder doen.
Soms lullen ,soms serieus degelijke info geven en het belangrijkste van allemaal mekaar helpen.
En als die kerels geen antwoord konden geven op jouw vraag lezen ze het forum niet goed volgens mij en zijn ze jaloers wat er hier gewoon verteld word zonder jaloezie
Heerlijke discussies en overleg.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 03 sep 2016, 21:02

Ik denk er ook zo over Polle.
We leren hier veel van elkaar en maken onmogelijke dingen mogelijk.
Onze financiële basis is daarbij nihil: slechts tientjeswerk voor hosting.
Een virtuele club zonder administratieve lasten en verplichtingen.
Gemakkelijker kunnen wij het niet maken.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 04 sep 2016, 16:37

Ik denk dat het "slap gelul" zich vooral voordoet in het offtopic gedeelte. Dat is in ieder geval de bedoeling.
Als je alleen maar dat leest, krijg je een vertekend beeld van het forum.
Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg leden zijn die niet in dat gedeelte komen. Dat is prima natuurlijk.

Mochten mensen van mening zijn dat er strenger om gegaan moet worden met het serieuze gedeelte, hoor ik het graag.
Maar wel met concrete voorbeelden. Hoewel grenzen altijd vaag zullen blijven soms.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 05 sep 2016, 00:08

MobyJet schreef:Ik denk dat het "slap gelul" zich vooral voordoet in het offtopic gedeelte. Dat is in ieder geval de bedoeling.
Als je alleen maar dat leest, krijg je een vertekend beeld van het forum.
In offtopic staan onderwerpen die buiten de mobylettewereld vallen, maar wel de belangstelling hebben van onze leden.
Ik vind het erg leuk om te lezen: wat andere forumleden nog meer doen behalve hun mobylettehobby.
De meeste mobyletteverzamelaars zijn veelzijdige mensen met veel interesses en vaardigheden.
De betiteling "slap gelul" voor deze topic vind ik wat ongelukkig gekozen, omdat die uitdrukking gesuggereert dat er niets positiefs bereikt wordt.
Verwacht niet dat alles even interessant is voor iedereen, maar er zitten toch wel een aantal bijzonder leuke tussen.
Wie weet kan dat een ander weer inspireren.
H.

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 05 sep 2016, 02:18

Harrie schreef: De betiteling "slap gelul" voor deze topic vind ik wat ongelukkig gekozen, omdat die uitdrukking gesuggereert dat er niets positiefs bereikt wordt.
H.
Wat critici op fora vaak vergeten, is dat wij niet als een traditionele club zijn. Het Mobyletteforum is anno 21e eeuw. Waar traditionele clubs zich beperken tot de lokale liefhebbers, zijn wij internationaal. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.

Dat "slap gelul", "ouwehoeren" of "lekker wauwelen" zoals wij dat hier in de regio noemen, is niets negatiefs. Bij clubs met een vaste locatie gebeurt dat veel meer dan op dit forum. Het zorgt voor (nieuwe) vriendschappen en het heeft verder als voordeel dat men elkaar van een andere kant leert kennen, dan alleen op technisch gebied.

Ook in de technische topics moet er ruimte zijn voor een geintje en een glimlach, zo vind ik. Dat zou overigens niet de overhand moeten hebben, maar dat heeft het ook niet. Op het moment dat we daadwerkelijk alles gaan scheiden naar "ontopic" en "offtopic", zoals sommige critici dus als ideaalbeeld zien, gaat het hier lijken op vergaderingen met de pauzes op vaste tijden. Het gaat me dan te veel op werk lijken, en het moet wel een hobby blijven ;) Het doel lijkt me hier, naast het van elkaar leren en ervaringen te delen, vooral om gezelligheid te hebben, banden op te bouwen en mensen zich thuis te laten voelen.

Persoonlijk vind ik het momenteel in ieder geval een mooie balans tussen inhoudelijke informatie en kennis, en vermaak.

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 05 sep 2016, 10:52

Persoonlijk vind ik het momenteel in ieder geval een mooie balans tussen inhoudelijke informatie en kennis, en vermaak.
Marco
Geheel mee eens, maar van tijd tot tijd even stil te staan bij het functioneren van het forum lijkt mij altijd zinvol. We mogen als mobylette-liefhebbers blij zijn met een dergelijk platform.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 14 okt 2016, 17:07

Nog even ...... en we mogen het duizendste lid verwelkomen.
Afbeelding

Wie had dat gedacht toen in 2009 Jet mij vertelde dat ze van plan was een forum op te richten als tegenhanger van het Kapteinforum, dat zich (nog steeds) onder de vleugels van blad Bromfiets bevindt.
600 leden leek ons 7 jaar geleden wel het maximaal haalbare. We wisten toen nog niet dat ook vele Belgen, Duitsers en in mindere mate Engelsen, Fransen en Spanjaarden, lid zouden worden. Het is maar een getal en zegt verder weinig over de inhoudelijke kwaliteit.
Toch maakt het forum een sterke groei door en begint zelfs volwassen te worden. In vergelijking met andere forums is het een verademing, dat je hier geen banners, pop-ups of andere reclame vervuiling aantreft. Ga je bijvoorbeeld naar Marktplaats toe dan wordt elke zoekopdracht van jou direct doorgesluisd aan vele marketingbedrijven, die erg graag willen weten wat je allemaal doet. Een ander sterk punt vind ik dat het lidmaatschap weinig kost. Op zijn minst neem je de moeite om je fatsoenlijk voor te stellen en wat over je hobby te vertellen.
Bij de reguliere Oldtimer Clubs zijn ze vaak kapitalen kwijt aan "Ut Boekje" en de porto. Hebben wij geen last van. Dat verklaart in deze dure tijden ook het succes.
Komende beurs in Heerhugowaard op 20 november as. is ons forum ook vertegenwoordigd met een stand. Ik verbaas me er nog steeds over dat er mensen zijn die nog nooit van het Mobyletteforum hebben gehoord. We moeten maar eens feestelijk uitpakken, want er valt best wat te vieren!
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 okt 2016, 17:38

Op naar het 10-jarig-bestaan in februari 2019! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 14 okt 2016, 22:46

Dat duurt nog lang.....

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 okt 2016, 21:29

Harrie schreef:Dat duurt nog lang.....
De tijd gaat snel. Niet wachten, maar genieten!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Bekendheid forum en flyers

Ongelezen bericht door Harrie » 17 okt 2016, 09:40

Genieten ja en leuke dingen vooral niet uitstellen; dat is iets wat mij wel aanspreekt.
Soms echter gooien de weersomstandigheden, ziekte of sociale verplichtingen eten in het roet.
En de tijd dendert gewoon voort.
H.

Plaats reactie