geblokkeerd fourchebeen

wbtuning
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
Woonplaats: Beveren leie Belgie
Locatie: Beveren leie

geblokkeerd fourchebeen

Ongelezen bericht door wbtuning » 06 jun 2017, 21:03

Beste forumleden,

Ik heb hier van een vriend een MBK rock racing staan waarvan de fourche geblokkeerd is. Gisteren heb ik het eerste been kunnen demonteren. Het tweede blijft echter blokvast zitten, niets van beweging in te krijgen.
Ik heb het been al volgespoten met WD40 en laten trekken..

Weet iemand hier meer raad mee?

Bedankt,
Groeten Wouter

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: geblokkeerd fourchebeen

Ongelezen bericht door Harrie » 06 jun 2017, 22:15

Hallo Wouter,
Gebruik een echte kruipolie zoals Imal of reactor.
Natuurlijk leidt enkele dagen geduld hebben ook tot verlossing.
H.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: geblokkeerd fourchebeen

Ongelezen bericht door AGB » 07 jun 2017, 00:39

verbazend dat er nog steeds mensen zijn die wd40 proberen als kruip olie,het spul is ( haast) nergens goed in, en met geluk gaat er een keer wat mee los,
goede kruipolie in combinatie met reactor , alleen zit er een prijskaartje aan vast, maar als zo vaak is goed koop, duur koop en prutst men maar wat aan met wd40
en verbaast men zich dat het niet werkt ,en vervolgens koopt men wel goed spul en dan werkt dat ook niet hoe kan dat nu ? er zit al wd40 op :D
lezen de mensen geen forum s er wordt zo vaak geschreven gebruik goede kruipolie,

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: geblokkeerd fourchebeen

Ongelezen bericht door Polle » 07 jun 2017, 06:05

WD 40 is en blijft degelijk spul ik gebruik het al 30 jaar en het werkt zo simpel is het.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: geblokkeerd fourchebeen

Ongelezen bericht door Harrie » 07 jun 2017, 07:50

Polle schreef:WD 40 is en blijft degelijk spul ik gebruik het al 30 jaar en het werkt zo simpel is het.

Gr Polle
Hallo Polle,
Ik gebruik ook vaak WD40 om snel wat te smeren of te voorkomen dat iets roest, maar zoals AGB aangeeft voor zware klussen moet je zwaardere middelen inzetten.
Lang geleden heb ik bij het prachtige bedrijf RDM te Rotterdam gewerkt op de reparatiescheepswerf. Moeren werden daar meestal losgehakt met een beitel.
Het waren dan ook vaak tapeinden van dikker dan 50mm. Er zaten vele lagen verf over en door de trillingen kwamen ze los.
Door de vorkpoot in trilling te brengen kan je wellicht ook de boel loskrijgen, maar eerst kruipolie en reactor.
H.

Plaats reactie