uitlaat blijft los komen....
uitlaat blijft los komen....
heren , dames ,
zoals jullie kunnen lezen blijft deze maar loskomen.
Het gaat om een av50s , telkens ik een nieuwe koperen ring steek op uitlaat , is dit weer even goed.
Na verloop van tijd , begint ze weer los in de cilinder te bungelen.....
Het gaat dus niet om de moer die je in de cinder draait, deze blijft vastzitten.
iemand raad ?
gr ad
zoals jullie kunnen lezen blijft deze maar loskomen.
Het gaat om een av50s , telkens ik een nieuwe koperen ring steek op uitlaat , is dit weer even goed.
Na verloop van tijd , begint ze weer los in de cilinder te bungelen.....
Het gaat dus niet om de moer die je in de cinder draait, deze blijft vastzitten.
iemand raad ?
gr ad
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: uitlaat blijft los komen....
Na vervangen van de juiste afdichtring bij warme motor de uitlaatwartel natrekken.
heb ik goede ervaring mee.
vrgr gerard.
heb ik goede ervaring mee.
vrgr gerard.
Re: uitlaat blijft los komen....
Ff goed kyken of de ring van de uitlaat zelf niet verbogen is.en of mischien te los zit waardoor hy naar achter word gedrukt.de juiste manier.is de beugel by t blokje lossig.eerst de uitlaatwartelaandraaien.daarna de beugel van de demper.anders gaat t zaakje wringen
Re: uitlaat blijft los komen....
wel de goede doorsnee maat van de ring , er zijn in ieder geval 1 die er op lijkt, maar het martiaal is kleiner,
en zo als al eerder geschreven geen spanning op de uitlaat
en zo als al eerder geschreven geen spanning op de uitlaat
Re: uitlaat blijft los komen....
Ringen komen van polle, dus dat zit wel goed.
Manier van monteren lijk ik ook goed te doen als ik het hier lees. Wel niet bij warme motor...
Polle , ga nog eens binnen springen
Gr
Manier van monteren lijk ik ook goed te doen als ik het hier lees. Wel niet bij warme motor...
Polle , ga nog eens binnen springen
Gr
Re: uitlaat blijft los komen....
Ik heb het uitlaatje van mijn AV85 ook wel een keer of 5 na moeten trekken. Nu zit het al een paar ritjes goed vast en komt het niet mee los.
Groeten,
Paul
Groeten,
Paul
Re: uitlaat blijft los komen....
Als je nog nooit een nieuwe uitlaatpakking hebt gemonteerd (er zijn mensen, die oude gebruiken, echt! "Hij ziet er nog prima uit.") is het heel makkelijk, te denken, dat de boel goed is aangedraaid, terwijl je dan nog een slag of drie hebt, voor de moer echt "aan" zit en de pakking echt plat is.De pakking moet echt meedogenloos plat geperst worden, zodat het zachte, dunne koper in alle hoekjes en krasjes en putjes geperst word. Het is begrijpelijk, dat ze voorzichtig zijn, want de schroefdraad in de cylinder is redelijk zacht en kwetsbaar, maar is de pakking niet echt plat, dan houd je lekkage en, omdat de vulling in de pakking zacht is, is de moer niet echt aangedraaid, zodat hij makkelijk weer lostrild.
- JapieKrekel
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
- Locatie: Achterhoek Gelderland
Re: uitlaat blijft los komen....
Standaard zit er een soort van borgclipje om de uitlaat moer, om te voorkomen dat die lostrilt, zie http://www.lesolex.com/catalogue/6241-r ... ement.html Ik heb er bij een mobylette nooit een gezien maar wel een keer op een Peugeot 103 (zelfde systeem) en het werkt erg goed. Je moet hem alleen wel zelf maken waarschijnlijk. Ik kan helaas geen goede foto vinden van eentje die gemonteerd zit.
Je kan ook een borgdraad maken door een klein gaatje in een koelrib en in de uitlaatmoer te boren en hier een ijzerdraadje tussen binden zodat de moer zichzelf niet meer lostrilt.
Zie: http://mabecanemobylette.freeforums.org ... =27&t=1680
Een andere oplossing: http://mabecanemobylette.freeforums.org ... =27&t=2126
Een andere oplossing: http://mabecanemobylette.freeforums.org ... =27&t=2126
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: uitlaat blijft los komen....
Polle heeft die borg veertjes, maar ik geloof, dat ze er steeds afvallen, tijdens het rijden.
Re: uitlaat blijft los komen....
Die originele borgveertje zijn erg slap.
Ik vind de oplossing van een dunne borgplaat wel mooi. Zelf heb ik een rvs-slangenklem bedacht, waarbij een uitsteeksel in axiale richting tussen de koelribben steekt.
Voordeel: snel demontabel en lang te gebruiken. Het ziet er alleen wat ongewoon uit.
H.
Ik vind de oplossing van een dunne borgplaat wel mooi. Zelf heb ik een rvs-slangenklem bedacht, waarbij een uitsteeksel in axiale richting tussen de koelribben steekt.
Voordeel: snel demontabel en lang te gebruiken. Het ziet er alleen wat ongewoon uit.
H.
- Franky
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: uitlaat blijft los komen....
Rode uitlaatkit van bizon op de schroefdraad. Ooit als beunoplossing gebruikt. Tegenwoordig doe ik dit echter altijd. Sinds dien is de moer nooit meer losgetrilt. Het lijkt verdraaid goed te werken.
Het voordeel van die rode uitlaatkit is dat het nauwelijks vast zit. Als je de moer losdraait verwijder je de resten met de hand. Kan nooit kwaad doen. Je hebt kennelijk verbluffend weinig plak kracht nodig om die moer op zijn plek te houden.
Het voordeel van die rode uitlaatkit is dat het nauwelijks vast zit. Als je de moer losdraait verwijder je de resten met de hand. Kan nooit kwaad doen. Je hebt kennelijk verbluffend weinig plak kracht nodig om die moer op zijn plek te houden.
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: uitlaat blijft los komen....
Loctite 278 is bestand tegen hoge temperaturen.
Re: uitlaat blijft los komen....
lijkt me geen goed plan die loctite ik denk dat je de boel niet meer op een normale manier los krijgt
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: uitlaat blijft los komen....
Daar heb je gelijk in. Je moet de boel verwarmen tot 350 graden om het heel makkelijk los te krijgen.AGB schreef:lijkt me geen goed plan die loctite ik denk dat je de boel niet meer op een normale manier los krijgt
Bij mijn airsal cilinder zit meer schroefdraad dan op mijn uitlaatmoer. Ik gebruik nu dus twee koperringen eerst een platte en dan de holle. Vast draaien een stuk rijden weer een stukje aan draaien, dit heb ik wel 4/6 keer gedaan. Het blijft nu mooi vast zitten. Ook is het belangrijk de demper goed vast te zetten. Een trillende/rammelende demper laat de moer ook snel loslopen.
Re: uitlaat blijft los komen....
Misschien is ondertussen de draad in de cilinder slecht geworden door lostrillen en blijft hij daarom niet goed meer vast zitten.
gr Polle
gr Polle
Re: uitlaat blijft los komen....
Hallo allemaal,
Mooie topic met diverse goede ideeën.
We hebben het er al vaker over gehad. Ik had vorig jaar grote problemen met een airsal cilinder. De koperen ring werd er scheef in geperst. Door een bronzen pasring in de kamer op te nemen werd dit opgelost. Tevens zorgt een speciale viton afdichtingsring in de demper voor een goede afdichting van de bocht en laat de bocht vrij axiaal schuiven in de demper. Het werkt nu allemaal perfect en er komt niets los; mede dankzij de extra borging van de wartel.
H
Mooie topic met diverse goede ideeën.
We hebben het er al vaker over gehad. Ik had vorig jaar grote problemen met een airsal cilinder. De koperen ring werd er scheef in geperst. Door een bronzen pasring in de kamer op te nemen werd dit opgelost. Tevens zorgt een speciale viton afdichtingsring in de demper voor een goede afdichting van de bocht en laat de bocht vrij axiaal schuiven in de demper. Het werkt nu allemaal perfect en er komt niets los; mede dankzij de extra borging van de wartel.
H
Laatst gewijzigd door Harrie op 18 jun 2017, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: uitlaat blijft los komen....
Ca 3-4 jaar geleden heb ik een Sym uitlaat gemonteerd. De schroefdraad van de wartel past op de cilinder maar ook weer niet echt mooi. Gisteren heb ik met een hete motor de wartel voor de zoveelste keer een kwartslagje aangedraaid. Eens keer was de wartel losgetrild en dat gebeurd nu niet meer, maar voor hij echt goed vast zit moet je hem nog best veel keren met warme motor even nadraaien. Gr. Joop
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: uitlaat blijft los komen....
Dat ervaar ik ook met de SIM-uitlaat, Joop. Nog lange tijd na het monteren trilt deze keer op keer nog los. De afgelopen keer nadat de uitlaat er onderuit is geweest (kort voor de Amsterdamrit) heb ik de moer nog 10 tot 15 keer aan moeten draaien. Nadat ik vanuit Edam, terug naar huis, 2 uur non-stop (veelal vol gas) heb gereden en toen tijdens een pauze de moer nogmaals heb aangedraaid is hij niet meer losgekomen. Toen was het blok ook 'behoorlijk' heet .
Gr.
Marco
Gr.
Marco