verlies in vermogen/topsnelheid
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Nieuwe bougie ngk B7hs op 0.4mm getest en was een stuk beter, terug naar zijn vermogen zonder in te houden en heel tevreden over de prestaties algemeen...enkel was de kleur van de bougie spierwit (hot or lean, zie tabel) en niet mooi koffiebruin zoals ervoor. Of is 10km te kort om een bougie te beoordelen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Mijns insziens 1 maat grotere sproeier gebruiken.
Als dat niet de gewenste verbetering geeft het ontstekingstijdstip controleren / precieser en goed afstellen.
Succes, Joop
Als dat niet de gewenste verbetering geeft het ontstekingstijdstip controleren / precieser en goed afstellen.
Succes, Joop
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Ik zou ook een iets grotere sproeier proberen. B7HS is in ieder geval niet (te) heet.
Gr. Marco
Gr. Marco
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Heeft anders altijd een mooi koffiebruine bougie gehad, enkel nieuwe bougie gestoken en plots is die spierwit...KapteinBeun schreef:Ik zou ook een iets grotere sproeier proberen. B7HS is in ieder geval niet (te) heet.
Gr. Marco
Maar is +- 8 km, misschien minder (op een koude dag met tussenstop in t'cafe) wel voldoende om een nieuwe bougie te beoordelen? Of toch eens wat verder rijden zodat de motor eens warm wordt...
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Doe dat maar.
Ik heb ik ook al eens meegemaakt dat meer dan 20km nog niet genoeg was om ook maar iets de bougie kleur te doen. Lekker rijden maar
Ik heb ik ook al eens meegemaakt dat meer dan 20km nog niet genoeg was om ook maar iets de bougie kleur te doen. Lekker rijden maar
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Ik had zo snel even niet in de gaten dat je de bougie had vervangen voor een bougie van hetzelfde model.
Bij een ander type bougie zou ik zelf altijd even een maatje groter proberen en kijken wat de kleur dan doet na een kilometer of 30.
Best jammer als je een stuk wilt gaan rijden om je bougiekleur te bepalen, en je dan een warm- of vastloper krijgt omdat hij stiekem toch te arm stond afgesteld.
Gr. Marco
Bij een ander type bougie zou ik zelf altijd even een maatje groter proberen en kijken wat de kleur dan doet na een kilometer of 30.
Best jammer als je een stuk wilt gaan rijden om je bougiekleur te bepalen, en je dan een warm- of vastloper krijgt omdat hij stiekem toch te arm stond afgesteld.
Gr. Marco
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
Normaal gesproken kan dat niet. Wellicht toch te kort gereden. maar zoals marco zegt : liever een maatje grotere sproeier dan een vastloper. Gr. Joopcandyrod schreef:Heeft anders altijd een mooi koffiebruine bougie gehad, enkel nieuwe bougie gestoken en plots is die spierwit...KapteinBeun schreef:Ik zou ook een iets grotere sproeier proberen. B7HS is in ieder geval niet (te) heet.
Gr. Marco
Maar is +- 8 km, misschien minder (op een koude dag met tussenstop in t'cafe) wel voldoende om een nieuwe bougie te beoordelen? Of toch eens wat verder rijden zodat de motor eens warm wordt...
Re: verlies in vermogen/topsnelheid
8 km ryden om Te testen is prima.maar wel aan één stuk.de brommer by aankomst gelyk uitzetten en niet nog ff laten pruttelen.