Ongelezen bericht
door ReneEEG » 24 feb 2018, 00:27
Tijd voor een update. Ik heb de volledige revisieset bij Henk van Kessel besteld. Toen ik alles op ging halen (ik woon redelijk in de buurt van Helmond) heeft Henk me geweldig geholpen, hoewel hij eigenlijk meer uitdaging ziet in het werken aan nieuwe ontwikkelingen, verbeteringen en het zelf maken van de meest gecompliceerde onderdelen. Zo is hij de laatste tijd bezig met het zelf CAD tekenen van onderdelen voor de 3D printer. Het is een geruststellende gedachte dat zelfs onderdelen die vrijwel niet meer orgineel te krijgen zijn, en niet te draaien of gieten, toch nog met 3D printen in zowel kunststof als metaal geprint kunnen worden.
Nog even over Henk: Hij heeft een geweldige ervaring met alle facetten van Mobylette, en kan ook prachtige verhalen vertellen, zowel over het sleutelen als over de vele tochten die hij in binnen -en buitenland gemaakt heeft. Hij beschikt over een internationaal netwerk, en over vele onderdelen, of hij weet hoe er aan te komen is. Hij is een lopende Mobylette- encyclopedie, maar daarin komen de woorden "dat kan niet" niet voor. Ik zeg voor velen van jullie waarschijnlijk niets nieuws, maar als nieuwkomer verraste het mij wel.
Henk heeft me geholpen de revisieset voor de ontsteking aan te brengen, en alles af te stellen. En inderdaad, met de extrerne bobine en condensator keurig uit het zicht aan de zadelbuis gemonteerd, met de op maat gemaakte beugel. Het zal niet verbazen dat de brommer vlot startte, al liep hij nog niet 100% rond. "Rij hem eerst maar eens goed schoon", had Henk gezegd.
Dat was niet tegen dovenmansoren gezegd, en ik was zo opgewonden als met mijn eerste EEG op 13-jarige leeftijd, toen ik de volgende dag de snijdende kou in ging. Het was niet alleen de aanblik van de EEG, maar ook de geluiden, de geur, en het gevoel in het zadel dat prachtige herinneringen van 44 jaar geleden terug bracht. Ik heb er een tocht van 70 km van gemaakt, en van iedere meter genoten.
Er moet nog veel aan de brommer gebeuren. Maar via Henk kon ik meteen aan alle kabels, en vele verroeste bouten en nippels komen. En voor prijzen die meteen duidelijk maken dat Henk dit niet doet om er iets aan te verdienen. Bedankt voor alle hulp, Henk.
Komende tijd moet ik dus nog flink sleutelen, en daarna lijkt het me leuk om meer fanaten te treffen bij beurzen en toertochten. Tot dan!