Witte flap

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 11 sep 2018, 19:30

Waarom is dit topic gesloten :evil: . Ik dacht dat we hadden afgesproken dit soort topics nog even open te houden voor vragen en eventuele plaatjes.
Ik heb de flap vandaag ontvangen. Spiksplinter nieuw. Nog bedankt Henk. Ik vraag mij even af hoe deze oorspronkelijk werden bevestigd. De andere is er op geklonken. Dit is echter niet bevordelijk met het oog op uitscheuren en beschadigen van het kunststof. Zelf lijkt het mij beter om ze vast te zetten met boutjes, corroserie ringetjes en borgmoertjes.
Hoe werd dit officieel vast gemaakt?
Lolle

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 11 sep 2018, 20:42

Hoi Lolle,

In deze situatie heb ik het topic niet zelf gesloten, maar ik ben het niet volledig met je eens met betrekking tot hetgeen dat we hebben afgesproken omtrend de gezocht en aangeboden topics.

In principe zijn er namelijk twee afzonderlijke dingen afgesproken:
1. Graag terugkoppelen c.q. bevestigen wanneer het gezochte onderdeel is gevonden en zo ja waar. Bij de gezochte flap gaf Henk aan de flap gevonden te hebben en het met jou af te ronden. Hiermee is de zoektocht en dus ook het topic in het gezocht gedeelte compleet.

2. Discussies en vragen rondom aangeboden of gevraagde onderdelen worden in de juiste categorie gevoerd of gevraagd zodat informatie op de lange termijn behouden blijft.
Een vraag om advies over de manier van bevestigen is geen vraag die thuishoort in het gevraagd gedeelte, maar in het frame en framedelen gedeelte, zoals je nu zelf hebt gedaan. Zodoende blijven de gegeven adviezen behouden en vindbaar voor eenieder die daarnaar op zoek is.

Gr. Marco

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 11 sep 2018, 21:55

:crazy:

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 12 sep 2018, 12:01

Lolle schreef:
11 sep 2018, 21:55
:crazy:
De gedachte erachter is, dat de aangeboden en gezocht topics na 100 dagen geen reactie automatisch verwijderd worden. De informatie die dan in die topics staat gaat verloren. Dat is bekend, toch?

Gr. Marco

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 12 sep 2018, 12:56

Ja dat is bekend. Daarom zie ik de noodzaak ook niet om zo snel de topic te sluiten. Soms wil je gewoon nog even laten zien wat je gekocht hebt of vragen hoe je het bevestigd. Niet echt grote zaken maar gewoon even na neuzelen. Er is eerder aangegeven dat hier behoefte aan was. De topic was al gesloten voor ik iets had ontvangen. Voor het zelfde had het niet gepast of was het zoek geraakt. Daarnaast vind ik dat de plaatser van de topic hiervan in kennis moet zijn of zelf aangeeft.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door PantinNL » 12 sep 2018, 14:59

Wat maakt het allemaal uit. Weinig; de poort staat weer open.
Lolle heeft zijn flap en dat is het belangrijkste.

Nawoord
Als je dun fexibel materiaal hebt zoals nylon, kan je het zo kopiëren.
In principe is 3D printen mogelijk en de flap te voorzien van een logo.
De kosten zijn dan wel een stuk hoger.
Henk

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 sep 2018, 16:48

Eens, is opgelost en Marco doet het meer dan prima en adviserende opmerkingen pakt hij top op als flexibel moderator :lol: Joop

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 12 sep 2018, 16:53

Nog even mijn vraag onder de aandacht. Hoe zitten de flappen origineel bevestigd?
Groet, Lolle

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door brommerskieken » 12 sep 2018, 16:57

klink nagels
als je wild mag je hier wel komen kijken hoe het zit

gr harold

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door PantinNL » 12 sep 2018, 17:18

Het zijn van die klinknagels, die ze in de confectie- en leerindustrie gebruiken met dunne steel en grote kop. Die nagels bestaan meestal uit twee delen.
Henk

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 12 sep 2018, 18:01

PantinNL schreef:
12 sep 2018, 17:18
Het zijn van die klinknagels, die ze in de confectie- en leerindustrie gebruiken met dunne steel en grote kop. Die nagels bestaan meestal uit twee delen.
Henk
Dat is misschien de oplossing. De bestaande flap zit met klinknagels met normale kop. Zit niet geweldig. Ik ben bang dat dit op den duur uitscheurt. Volgens mij is kunststof ook niet geschikt om te klinken.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 12 sep 2018, 18:03

En die heb je ook met schroefverbinding. Een moedertje en een vadertje.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door MobyJoost » 12 sep 2018, 20:07

Dat heet een "patentbout", waarmee ook de schilden van een deurslot vastgezet worden. Inderdaad een goeie vervanger voor de klinknagel, Joop. Maar het probleem is, denk ik, meer de soort kunststof, gebruikt voor de spatlappen. Die is niet gekozen voor een lang leven, maar voor een systeem, waar reserve onderdelen steeds besteld konden worden bij een dealer, die dan de gescheurde spatlap kon vervangen met, door hem, bestelde, nieuwe onderdelen. Het is een kunststof, die doorhard en mettertijd harder en brosser wordt. Dus ook de oude voorraad spatlappen. Bij dagelijks gebruik, denk ik, dat oude lappen snel zullen scheuren.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door Lolle » 12 sep 2018, 20:35

De lappen zijn eventueel ook te maken uit een wit emmertje. Geen idee hoe lang de levensduur dan is. Ik heb van de nieuwe flap even een omtrek gemaakt hiervan maak ik even een malletje van een stukje plaatwerk. Kan ik ze in de toekomst uit een plaatje kunststof of rubber maken als dit nodig is.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door PantinNL » 12 sep 2018, 21:18

Emmertjes eorden vaak van goedkope kunststoffen gemaakt zoals PE.
Na enige tijd wordt het bros.
Nylon is een betere keus.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Witte flap

Ongelezen bericht door MobyJoost » 12 sep 2018, 22:08

Ja, maar als je in staat bent, mooie kopiëen te maken, uit een, makkelijk voorhanden materiaal, heb je een herhaalbare reparatie, die onafhankelijk is van uitgestorven dealers.

Plaats reactie