Krantenartikelen 1965-1967
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Wellicht een leuke aanvulling voor dit topic. Uit de Telegraaf van 10 mei 1954. De topictitel is bestemd voor artikelen van latere datum, maar om nu een nieuw topic aan te maken leek mij wat overdreven.
Re: Krantenartikelen 1965-1967
En uit de Friese Koerier van 24 mei 1963:
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Bedankt, Rob!
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Leuk artikel , Rob
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Trouw 24 mei 1958:
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Algemeen Handelsblad 17 april 1957:
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Heeelemaal te gek!!
mobydilz
mobydilz
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Bar mooi - hoe haal je ze tevoorschijn ! Joop
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Ben te laat met aanmelden
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Ja, jammer Lolle, had je zomaar een splinternieuwe S2 of S3 kunnen winnen.
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Laat ik mij nuttig maken, ik kwam er weer enkele tegen:
Bekijken op groter formaat: op de foto gaan staan, rechtermuistoets (afbeelding openen in een nieuw tabblad). In dat nieuwe tabblad een keer klikken.
Bekijken op groter formaat: op de foto gaan staan, rechtermuistoets (afbeelding openen in een nieuw tabblad). In dat nieuwe tabblad een keer klikken.
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Je maakt je zeker nuttig, Rob.
Was leuk om te zien. Gr. Joop
Was leuk om te zien. Gr. Joop
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Bij die firma J.Huis in Schiedam ging ik begin jaren 70 naar toe met een kameraad, die daar een nwe Yamaha FS1 ging kopen.
Het winkeltje zat boven aan de dijk, de werkplaats zat in het wijkje onderaan de dijk, waar je bij de hoofdmonteur Schade delen voor Zundapp kon huren om die op je brommer te zetten en vervolgens werd schade aan de verzekering opgegeven en bij dezelfde werkplaats kwam dan de schadeexpert.
Van het opgestreken geld werden de Zundapp,s verfraaid, tot het op ging vallen dat de schadedelen wel erg op elkaar leken, de hoofdmonteur kon vervolgens brommen en niet op een brommer.
Heb het gevoel dat daar boven op de dijk niets bekend was van de praktijken van de werkplaats.
Is we OT, maar het kwam ff naar boven uit de tijd dat ik in Schiedam woonde en een aantal van die Zundapp snuiters zaten bij mij in de klas.
Paul
Het winkeltje zat boven aan de dijk, de werkplaats zat in het wijkje onderaan de dijk, waar je bij de hoofdmonteur Schade delen voor Zundapp kon huren om die op je brommer te zetten en vervolgens werd schade aan de verzekering opgegeven en bij dezelfde werkplaats kwam dan de schadeexpert.
Van het opgestreken geld werden de Zundapp,s verfraaid, tot het op ging vallen dat de schadedelen wel erg op elkaar leken, de hoofdmonteur kon vervolgens brommen en niet op een brommer.
Heb het gevoel dat daar boven op de dijk niets bekend was van de praktijken van de werkplaats.
Is we OT, maar het kwam ff naar boven uit de tijd dat ik in Schiedam woonde en een aantal van die Zundapp snuiters zaten bij mij in de klas.
Paul
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Vroeger hadden de vertegenwoordigers geen turbo diesel, maar reden gewoon op de Mobylette. Maar ook in juli 1950 was het soms verwarrend waar je met je bromfiets moest rijden. (het origineel is helaas niet scherper)
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Beter?
Ik heb het nog op andere manieren proberen te verbeteren. Is een kwestie van spelen met contrast/helderheid en scherpte.
Henk
Ik heb het nog op andere manieren proberen te verbeteren. Is een kwestie van spelen met contrast/helderheid en scherpte.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 28 dec 2018, 14:03, 18 keer totaal gewijzigd.
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Op mijn scherm veel duidelijker en ik waardeer de moeite
Re: Krantenartikelen 1965-1967
Ik kon hem prima lezen. Dus denk er maar om als je op je av3 naar Friesland komt. Wel je motor rijbewijs meenemen en op de snelweg blijven.
Re: Krantenartikelen 1965-1967
...en een fles Bokma meenemen voor die blokkeerfriezen.