AV3 uit het begin
-
- Berichten: 2148
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: AV3 uit het begin
als A barmon de bromfiets in woerden wil tonen
dan zal iemand hem en de bromfiets mee moeten nemen
zo als ik weet heeft hij geen auto
doet alles met het openbaar vervoer
gr harold
dan zal iemand hem en de bromfiets mee moeten nemen
zo als ik weet heeft hij geen auto
doet alles met het openbaar vervoer
gr harold
Re: AV3 uit het begin
Op tweedehads.be staat een AV3 van 1941 te koop
Volgens mij een complete vergissing.
Gr Polle
Volgens mij een complete vergissing.
Gr Polle
Re: AV3 uit het begin
Hallo Polle,
Typisch dat verkopers hun brommer circa 10 jaar ouder inschatten dan deze werkelijk is.
In dit geval mag je dus ook minimaal 10 jaar erbij doen.
Groet,
Henk
Typisch dat verkopers hun brommer circa 10 jaar ouder inschatten dan deze werkelijk is.
In dit geval mag je dus ook minimaal 10 jaar erbij doen.
Groet,
Henk
Re: AV3 uit het begin
Had hem ook gezien ja! En de man een mail gestuurd met de juiste datering!
De Frankrijk “49’er” is ook geen 49’er trouwens maar een au32 uit 58
De Frankrijk “49’er” is ook geen 49’er trouwens maar een au32 uit 58
Re: AV3 uit het begin
Verkijken die lui zich niet op de datum van de toelating in de Fiche des Mines?
Dat zie je zo vaak. Ik weet alleen niet wanneer de AV3 motor toegelaten is.
Motobecane was een beetje occult tijdens de oorlog, maar misschien deden ze toch
nog iets om voor brood op de plank te zorgen.
gr md
Dat zie je zo vaak. Ik weet alleen niet wanneer de AV3 motor toegelaten is.
Motobecane was een beetje occult tijdens de oorlog, maar misschien deden ze toch
nog iets om voor brood op de plank te zorgen.
gr md
Re: AV3 uit het begin
De Clipper en de Beckson naaf kende ik wel...
Maar ik heb hier nog een av3 bromfiets staan ( helaas zonder motorblokje, frame-nummer 65788 zover ik het kan ontcijferen. ) met een DUREX naaf ?!
DUREX kende ik natuurlijk ook
Maar ik wist niet dat ze ook naven maakte?!
Iemand een idee of dit “origineel” is, of zou dit een passende zelfbouw oplossing zijn van de locale smid?
Mij is opgevallen dat er op de achtervelg blokremmen zitten, dus een originele terugtrap-rem naaf lijkt mij sterk.... al hoewel het aandrijftandwiel en het traptandwiel keurig in lijn liggen ?!
Maar ik heb hier nog een av3 bromfiets staan ( helaas zonder motorblokje, frame-nummer 65788 zover ik het kan ontcijferen. ) met een DUREX naaf ?!
DUREX kende ik natuurlijk ook

Maar ik wist niet dat ze ook naven maakte?!
Iemand een idee of dit “origineel” is, of zou dit een passende zelfbouw oplossing zijn van de locale smid?
Mij is opgevallen dat er op de achtervelg blokremmen zitten, dus een originele terugtrap-rem naaf lijkt mij sterk.... al hoewel het aandrijftandwiel en het traptandwiel keurig in lijn liggen ?!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: AV3 uit het begin
Even Googlen of beter nog Ducken en je had binnen 1 minuut geweten dat Durex ook een Duits merk is van wielnaven.
Klopt dus: het is niet allemaal rubber wat er blinkt!
Henk
Klopt dus: het is niet allemaal rubber wat er blinkt!
Henk
Re: AV3 uit het begin
Henk, de vraag was of dit ook origineel werd toegepast op mobylette. Dat het bestond wist bertje al, hij heeft er zelf één.
Re: AV3 uit het begin
Dat is geen officiële modificatie, maar gewoon gebruiken maken van een beschikbaar achterwiel door de plaatselijke smid of de eigenaar zelf.
Henk
Henk
Re: AV3 uit het begin
Top,
Niet origineel,
Maar wel functioneel
Dat is wat ik wilde weten.
Niet origineel,
Maar wel functioneel
Dat is wat ik wilde weten.