Nylon ring

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 13 mei 2019, 19:42

IMG_20190507_163329-780x1040.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 13 mei 2019, 19:43

IMG_20190507_163240-780x1040.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 13 mei 2019, 19:52

Nog wat fotos gemaakt van het anti .warmte project.
Heat wrapped luchtfilter.benzineslang.en onderkant benzinetank/frame.
Gisteren een rit van 70 kms gemaakt en ik ben zeer tevreden over de resultaten.de moby blyft zyn trekkracht die hy koud heeft ook behouden in warme toestand.
Waarom ik dit doe.gewoon omdat t kan.en nieuwschierig ben of t resultaten geeft.
De brommer heeft grote overeenkomsten met de condities onder een automotorkap.waar de warmte ook niet weg kan.en daar zyn de tuners ook bezig met dit soort dingen om de motor beter te laten presteren.
Toegegeven .het ziet er niet uit.maar met de dekplaten erop zie je er toch niks van.
De heatwrap voor uitlaat wordt binnenkort geplaatst .

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 14 mei 2019, 19:08

Heatwrap voor uitlaat werkt als een tierelier.
Als je ook wil proberen,de 2 cm brede gebruiken.de 5 cm kan slecht korte bochten maken.
Veel beter gasreactie over het hele toerenbereik.
Morgen ff zwart spuiten klaar .
IMG_20190514_184801-780x1040.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 mei 2019, 19:27

Hallo Loe,
Uitlaten kunnen erg warm worden en veel warmte uitstralen, terwijl je juist die zone koel wilt houden.
Als je de uitstraling van de uitlaatpijp terugdringt dan moet die warmte ergens blijven.
Merk je ook dat de temperatuur van de gassen die uit de achterste demper stromen een stuk hoger ligt?
Henk

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 14 mei 2019, 19:47

Ik zal morgen controleren.
Het vliegwiel van onsteking is zowiezo koeler,ik kan het nu gewoon vastpakken.
De uitlaat komt griezelig dicht langs het cartertje.en die stralingswarmte is daar weg.
Ook schynt het iets te maken hebben dat de uitlaatgassen niet meer afkoelen en zo sneller de uitlaat uit gaan.waardoor er sneller nieuw mengsel de cilinder in kan.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 14 mei 2019, 21:08

Ik vind het een bijzonder project, maar wel interessant. Als je echt wilt weten of het werkt zul je volgens mij de brommer toch echt op een vermogenstestbank moeten zetten.

Het placebo effect ligt hier op de loer. Als ik mijn auto heb gewassen rijdt ie ook altijd beter voor mijn gevoel :)

Ik heb nog geen hinder gehad van warmte effecten.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 14 mei 2019, 21:32

Helemaal mee eens..
Ik heb geen dyno jet bank .
Maar wel ervaring op de plattelands slingerweggetjes en hoe de brommer reageerd in bochten en met het optrekken vanuit diverse snelheden.
De brommer is niet meer lawaai gaan maken ,eerder stiller geworden.dus dat psychologische effect is er niet .
Zoals ik al eerder schreef .by de musclecars doen ze dit al jaren .ik heb t niet zelf verzonnen.wel gepikt en toegepast.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door Franky » 14 mei 2019, 21:32

loe schreef:
14 mei 2019, 19:47
Ook schynt het iets te maken hebben dat de uitlaatgassen niet meer afkoelen en zo sneller de uitlaat uit gaan.waardoor er sneller nieuw mengsel de cilinder in kan.
Dat mag je mij eens uitleggen. Warme gassen hebben een groter volume en gaan juist minder snel daardoor uit je uitlaat kijkend naar massa. Wat jij denk ik aan het doen bent is de snelheid van het geluid beïnvloeden. Deze is namelijk temperatuur afhankelijk. Op deze manier kan je de resonantiefrequentie van je uitlaat systeem veranderen. Niet dat je een expansie uitlaat gebruikt waardoor dit toch al discutabel is.
JanmobyEvert schreef:
14 mei 2019, 21:08
Het placebo effect ligt hier op de loer. Als ik mijn auto heb gewassen rijdt ie ook altijd beter voor mijn gevoel :)
Bingo! Je moet eens weten hoe groot dit effect is. Ik ben ondertussen 15 verschillende inlaatdempers verder op mijn bromfiets. Vaak denk ik dat de nieuwe versie een stuk beter is, totdat ik de oude weer terug zet en ik moet concluderen dat ik geen idee heb wat het verschil is. Mijn meest recente kap was daarbij het mooiste. Ik dacht dat mijn bromfiets behoorlijk wat acceleratie kwijt was en slecht liep. De topsnelheid was wel onveranderd. Uiteindelijk heb ik meerdere acceleratie metingen gedaan tegen een steile helling met beiden setups. Deze metingen zijn allemaal binnen 5 minuten gedaan. Ik kwam dankzij echte metingen tot de conclusie dat het onzin was. Het geluid is waarschijnlijk zachter geworden waardoor ik denk dat ik mijn vermogen kwijt ben. Ik wissel binnen luttelen minuten van setup en kan op geheugen nog steeds niet bepalen wat het verschil is. :shock:

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door australman » 14 mei 2019, 21:42

Volgens mij wordt uitlaatwrapping vooral gebruikt omdat het aanzienlijk goedkoper is dan het opnieuw laten verchromen
van een verroeste uitlaatbocht.
Persoonlijk vind ik het er echt niet uitzien.Je kunt natuurlijk ook je gehele moby inzwachtelen als ware het een mummie,dat lijkt me dan
wel weer leuk.

Hans

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door paulmz » 14 mei 2019, 21:50

Ik vind het net een vrouwelijk maandelijks dingetje.

Paul

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 14 mei 2019, 23:15

Net zoals het afgedraaide vliegwieltje.wat niet goed ingespannen was ,waardoor er onbalans en trillingen waren.was het effect duidelyk waarneembaar.
Dit projecktje met de hittewering experiment heeft me misschien een tientje aan materiaal gekost.en ik vind het leuk om te doen.ik vind dat er verbetering is ,en laat het zitten.
Het vliegwiel krygt nog een tweede kans.de eerste x was hy uitgeklokt op de draaibank.dat was ruk.
De volgende x wordt hy met een conus ingespannen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door Franky » 15 mei 2019, 08:41

Persoonlijk vind ik dat echt doodeng Loe. Als je teveel van het vliegwiel afhaalt heb je kans dat het vliegwiel uit elkaar spat tijdens het rijden. Dit kan je je leven kosten van jezelf en omstanders. Doe dit alsjeblieft niet! Blijf van je vliegwiel af. Bouw de zaak dan maar om naar een CDI. Die heeft een kleiner vliegwiel.

De rest is natuurlijk leuk speelgoed :P Aanrommelen is leuk!

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door loe » 15 mei 2019, 09:37

Er is nauwelyks wat afgedraaid frank.
Ik ga niet het uiterste opzoeken.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Nylon ring

Ongelezen bericht door Franky » 15 mei 2019, 09:53

Weet je dan wat het uiterste is? Ik heb geen idee hoever overgedimensioneerd zo'n vliegwiel is. Waarschijnlijk weet niemand dat.

Plaats reactie