Problemen met de av85

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 11 jun 2019, 09:27

Ik ben zelf ook met nul komma nul sleutelkennis aan een Mobylette begonnen, en kan uit ervaring zeggen dat als je nu doorzet dat je daar de komende jaren de vruchten van plukt. Zowel vanuit het leren kennen van techniek, als het leren kennen van je bromfiets en het genieten van wat je komende zomer op twee wielen kunt doen.

Ook bij mij mag je langskomen. Ik ben met mijn eerste Mobylette bij Franky geweest om het een en ander te laten diagnosticeren en man, wat heeft dat veel geholpen! Een ervaren forumlid kan je ontsteking even afstellen, je carburateur nakijken of schoonmaken, en ziet relatief snel dat er iets niet klopt. Samen met een familielid de brommer op fietsendrager of aanhanger zetten en een dagje erop uit ;) tegen een geringe vergoeding wil ik zelfs de moeite wel nemen om mijn gereedschap in te pakken en ergens in de komende weken een dag naar je toe te komen. Puur omdat ik het leuk vind als mijn generatie ook van deze techniek kan blijven genieten.

Gr. Marco

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door paulmz » 11 jun 2019, 11:24

Vind het vreemd dat de advertentie nog actief is, terwijl er mogelijk hulp komt.
Is die hulp dan om technisch te helpen of om de verkoopprijs te verbeteren?

Paul

WesselG
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 okt 2018, 07:53
Woonplaats: Amersfoort Holland

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door WesselG » 11 jun 2019, 11:29

Die staat er nog op voor de motobecane. Het liefst heb ik hem werkend.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 11 jun 2019, 11:41

Dan zou ik de advertentie aanpassen.

WesselG
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 okt 2018, 07:53
Woonplaats: Amersfoort Holland

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door WesselG » 11 jun 2019, 11:42

Om op te rijden. Ik wil graag een goede brommer voor plezier ritjes en dagelijks gebruik. Toen hij nog reed deed hij dat heel prettig en ik heb hem al. Het liefst heb ik dus deze goed werkend. En hij ziet er ook nogeens netjes uit.

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 11 jun 2019, 12:43

paulmz schreef:
11 jun 2019, 11:24
Is die hulp dan om technisch te helpen of om de verkoopprijs te verbeteren?
Dit moet Wessel inderdaad wel even ophelderen. Forumleden vinden het over het algemeen ontzettend leuk om te sleutelen en andere leden te helpen, en vragen daar meestal niet de hoofdprijs voor (vaak alleen een onkostenvergoeding of zelfs niets).

Uiteindelijk kan niemand er iets tegen doen als je besluit na sleutelhulp de bromfiets alsnog (voor een hogere prijs) te verkopen, maar je maakt er absoluut geen vrienden mee. Uiteraard is niemand verplicht een bepaalde bromfiets nog jaren te houden, maar als hij na twee weken te koop staat schaad je wel het vertrouwen en het enthousiasme van een groep liefhebbers, om in de toekomst anderen te helpen. Bij de projecten waaraan ik zelf heb geholpen en bijgedragen is de waardering en genot van een werkende bromfiets de mooiste beloning, en daar doe ik het elke keer voor.

Als je besluit de hulp van een forumlid in te schakelen moet je eerlijk zijn naar diegene over wat je plannen zijn met de bromfiets. Afhankelijk daarvan kan iemand beslissen je wel of niet te helpen, en tegen welk (uur)tarief.

Gr. Marco

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door Lolle » 11 jun 2019, 12:55

WesselG schreef:
11 jun 2019, 11:42
Om op te rijden. Ik wil graag een goede brommer voor plezier ritjes en dagelijks gebruik. Toen hij nog reed deed hij dat heel prettig en ik heb hem al. Het liefst heb ik dus deze goed werkend. En hij ziet er ook nogeens netjes uit.
Dan zou ik hem terug brengen in de originele setting. Dan weet je in ieder geval dat je zuiger en cilinder goed passen op elkaar. Opvoeren levert je in dit stadium alleen ellende op. Ontsteking afstellen met een forumlid en goede materialen is dan een fluitje van een cent.

WesselG
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 okt 2018, 07:53
Woonplaats: Amersfoort Holland

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door WesselG » 11 jun 2019, 14:02

Dat was ook mijn plan. De nieuwe cilinder is nu volgens mij al heel erg beschadigd. En dan laat ik de ontsteking afstellen en de rest controleren door iemand die ervan weet.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Problemen met de av85

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 11 jun 2019, 14:56

WesselG schreef:
11 jun 2019, 14:02
Dat was ook mijn plan. De nieuwe cilinder is nu volgens mij al heel erg beschadigd. En dan laat ik de ontsteking afstellen en de rest controleren door iemand die ervan weet.
verstandig

Plaats reactie