17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 28 okt 2019, 16:17

Wie heeft er materiaal voor het stukje forumstand?

Ik heb het grote bord van het forum en een plank met sleutelhangers.
Nog iets leuks of een eye catcher erbij zou erg leuk zijn.

Ik ben zelf in ieder geval de ochtend aanwezig, zo lang als het gaat.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 31 okt 2019, 15:28

Hallo Jet,
Ik neem sowieso een aantal zaken mee, die onze hobby aardig etaleren.
Mocht er ruimte over zijn op het Forumgedeelte, dan kan ik dat wel opvullen met een aantal leuke ( niet verkoop-) objecten.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 okt 2019, 19:04

Dank je wel Henk!

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 09 nov 2019, 12:22

De laatste voorbereidingsweek voor Heerhugowaard is ingegaan.
De bestelde onderdelen van onze forumleden zijn nagenoeg allemaal gevonden! Over een enkel onderdeel dat ontbreekt zijn ook alternatieven of andere leveranciers beschikbaar.

Ondertussen is er veel tijd gaan zitten in het opzoeken, uitzoeken en soms maken van onderdelen. Op de beursdag zelf zou ik in hoge tijdnood zijn gekomen of zou ik alsnog de onderdelen achteraf moeten opsturen. Het sturen van een mailtje of een belletje is zo gepiept en je voorkomt extra verzendkosten. Neem - ik blijf het zeggen! - foto's van de brommers en voorbeelden van de versleten onderdelen mee.
Elke keer weer zie je dat er mensen zijn die om een "uitlaat van een mobylette" vragen, terwijl ze zelfs het model niet kennen.
Bij sommige mensen schiet hun kennis over mobylette duidelijk tekort, terwijl er zoveel over de modellen vastligt.

Alles wat nu nog aangevraagd wordt, kan alleen als "grijpvoorraad" meegenomen worden naar de beurs.

We staan hier vooral op de beurs om mensen te vertellen over onze hobby in het algemeen, geven van restauratie tips, te helpen met adviezen en natuurlijk om aan de broodnodige onderdelen te helpen om hun mobylette weer rijdend te krijgen.
De veelzijdigheid van onze prachtige hobby wordt trouwens ook op dit forum weergegeven: de vondsten, de restauraties, de technieken, de evenementen en ritten, de historische achtergronden, de configuraties van gigantisch veel verschillende modellen brom- en motorfietsen van onze geliefde merken Motobécane, Kaptein en andere mobylette merken.
Over al deze kenmerken zul je op de beurs allerlei voorbeelden aantreffen. Een feest voor de mobylette-liefhebber!
Voor mij als standhouder altijd weer leuk om een heleboel bekenden te zien en een praatje te maken.

Groet,
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 nov 2019, 16:12

Hallo allemaal,
Bij de voorbereiding op de beurs in HHW kwam ik deze pakkingen tegen.
Het zijn allemaal papieren pakkingen die bij de mobylette zijn toegepast.
Als je ze niet allemaal kent is dat geen schande, want er zitten een paar erg lastige bij.
Sommige pakkingen, die je zelden tot nooit aantreft op beurzen, heb ik zelf moeten maken.
Dat geldt voor wel meer onderdelen.
In ieder geval kunnen de liefhebbers in de mobylettestraat terecht voor onderdelen en een goed advies.
Dat is in deze tijd van dozenschuivers al heel wat.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 15 nov 2019, 08:44

helaas geen Heerhugowaard voor mij dit keer, hoop er volgend jaar weer bij te zijn,
kijk wel uit naar de foto's als die op het forum verschijnen,

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 15 nov 2019, 13:40

Hallo AGB,
Jammer dat je verhinderd bent, maar dat ben ik ook wel eens.
Ik vind foto's van een beurs meestal niet zo interessant, maar als ik iets leuks zie maak ik wel een foto.
Henk

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 nov 2019, 15:56

Ik moet nog een beetje rustig aan doen met mijn hoofd. Wij zijn er de ochtend (vanaf 8.30), de sleutelhangers liggen klaar om mee te nemen.

Het verzoek aan Harold of hij ze mee terug kan nemen. Dan komen ze wel weer bij mij terecht.

Harold, neem jij het bord met de halve tank mee als donatiepot? Dan kan daar de € 1,- per sleutelhanger in gedaan worden. Ook dat komt dan wel weer een keer bij mij terecht (nieuwe sleuteldag Heerenveen? :D )

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 16 nov 2019, 16:14

De spulletjes liggen al klaar. De boodschappen lijstjes zijn gemaakt. Ik heb er zin in!
Ik ben er morgen ergens rond 11:00. Tot dan!

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 16 nov 2019, 16:46

Komt goed jet

Gr Harold

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Hans10 » 16 nov 2019, 19:21

De wekker staat op half 8 eindelijk een event waarvoor ik niet een halve dag onderweg ben.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 16 nov 2019, 19:29

Hans10 schreef:
16 nov 2019, 19:21
De wekker staat op half 8 eindelijk een event waarvoor ik niet een halve dag onderweg ben.
Mijn wekker staat op - schrik niet - 3:30 uur.
Ik wil om half 7 beginnen in Heerhugowaard met de standopbouw. Heb ik een kleine twee uur de tijd.
Desondanks krijg ik mijn 8 uren slaap wel, want afgelopen week ben ik steeds eerder naar bed gegaan.
Vandaag dus lig ik er al om 19:30 in bed. Dat werkt prima bij mij en morgen ben ik de hele dag lekker fit.
Henk

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 16 nov 2019, 23:16

allemaal veel plezier mogen in heerhugowaard,

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door mobydilz » 17 nov 2019, 18:36

Zo, net terug uit HHW met een duits achterlicht voor m'n duitse Cady,
Moby geheten en verder nog plaatwerkboutjes voor m'n AV3.
Voeg daarbij de gezellige en of interssante gesprekken met Franky, Harold,
Henk Jan, Henk en Joost; dan zou je bijna zeggen dat je de ontbrekende mensen
niet gemist had. Mais ils m'ont manqué quand-même.
groeten md

https://youtu.be/wuyHTYECELY
volgend jaar beter!

Gebruikersavatar
FransK
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:47
Woonplaats: Voorschoten

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door FransK » 17 nov 2019, 22:32

Brrr het was koud op de motor, maar gezellig en warm op de beurs. En voldoende onderdelen voor de Mobylette, zie laatste foto van voor naar achter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 17 nov 2019, 22:42

@Frans K,
Ik vroeg of je op de Harley was,wat je ontkende.
Met wat voor motor was je dan wel?

Paul

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Franky » 17 nov 2019, 22:42

Het was weer gezellig! Toch weer met meer spul naar huis gegaan dan ik had verwacht. Zoals altijd :mrgreen:
Het begint helaas wel op te vallen dat het steeds rustiger aan het worden is. Er was zelfs een stuk oppervlak in de hal leeg. Waarschijnlijk te weinig aanmeldingen van standhouders? Des al niet te min nog steeds een leuke beurs! Dit vanwege het aanbod en het aantal forumleden die aanwezig zijn.

Iedereen weer bedankt!

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 17 nov 2019, 22:48

Ik vond het geen geweldige beurs.
De Mobylette zaken,die ik heb gekocht waren(op een kleine uitzondering na)allemaal afhaal dingen die vtv waren besteld.
Vond buiten dat nog een redelijk nette Mobylettekoppeling,Tankcure en afwerkstrip voor de zijkastjes.
Arie Wagner heeft altijd wel interessante dingen, maar daar buiten was het bijna een Zundapp meeting.

Nou ja 7 dec met Hans10 naar Ranst,eens kijken of dat boeiender is.

Paul

Gebruikersavatar
FransK
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2017, 21:47
Woonplaats: Voorschoten

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door FransK » 18 nov 2019, 00:15

@ Paulmz,
Met mijn Yamaha Diversion 600, deze is goed geschikt voor snelweg kilometers, de Harley gebruikt ik met name bij oldtimertreffen.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 18 nov 2019, 12:23

Het was voor mij een speciale versie van Heerhugowaard. Deze keer liep alles nagenoeg perfect: er was een relaxte sfeer en je had tijd om mensen fatsoenlijk te woord te staan. In het verleden was het bij mijn kraam weleens hectisch.

Ik had erg tijd gestoken in de voorbereiding en allerlei zaken verzameld, die men gevraagd had.
Aangezien je elke keer moet gokken wat je meeneemt, blijven er altijd zaken thuis liggen.
Net als Frank viel het me op dat de standhouders op leeftijd komen en dat geldt ook voor het bezoekende publiek.
Duidelijk was dat zowel het aantal standhouders evenals het aantal bezoekers ook terug aan het lopen is.
Natuurlijk zijn er altijd jongere bezoekers bij, maar dat zijn toch wel uitzonderingen.
Er was veel technische belangstelling voor de gele spatbordplaatjes, maar de hoge prijs is voor veel mensen toch wel een drempel.
Toch was de verwachting dat verschillende fabrikanten de prijzen laten dalen onder invloed van de concurrentie. Ik kreeg wat adressen doorgespeeld.
Hoewel Paul het aanbod niet bijzonder vond, kan ik met zekerheid stellen dat het aanbod in Heerhugowaard uitstekend was.
Ik kom op vele beurzen en meestal ben je blij als je überhaupt iets van mobylette vindt. Afgelopen jaar ben ik naar Ranst geweest en uiteindelijk heb ik daar vrijwel niks gekocht.
Dat de mobylettestraat alweer voor de 7e keer georganiseerd is, vind ik toch een feit waarop we allen wel trots kunnen zijn.
Le4uk waren ook de vele bekenden en de vele mooie verhalen. Soms waren ze ook triest als het over recente overlijden gingen van sleutelvrienden en toermaatjes.
Als met al een geslaagde beurs voor eenieder die mobylette een warm hart toe dragen. Ik had het te druk om over de beurs te lopen en heb alleen wat foto's met mijn telefoon in de buurt van mijn kraam kunnen maken. FransK ik heb genoten van jouw mooie foto's. Bedankt voor het plaatsen ervan.
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Hans10
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 aug 2015, 13:55
Woonplaats: Gorinchem

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Hans10 » 18 nov 2019, 12:41

Dat het wat minder druk was vond ik niet erg je kon nu rustig wat in bakken neuzen.
Praatje gemaakt met Cor de Roo uit Waddinxveen een handelaar/verzamelaar die thuis nog 25 Spartamets heeft staan en 25 andere brommers(geen Mobys). Hij probeerde wat bakken roestig gedoe te slijten want hij moet over 3 maanden uit zijn opslag weg. Het gaat druk worden op Marktplaats :D
Verder bestellingen opgehaald bij Leen en Henk en ja je gaat altijd met meer nar huis dan je van plan was. Heel blij met de nieuwe spatborden van Henk voor mijn Project 16. Nog een motorophangveer gevonden met een redelijk lager en het originele boutje er in. Bij Pelders transfers een typekeuring sticker besteld. Ze hebben ze wel maar ze staan niet in de catalogus. Gezellig alle bekende gezichten weer gezien Joran, HenkJan, Harold en Henk achter de kramen en verder Joost, Paul , Gerard met zoon en Hans Soest. Nieuwe afspraken gemaakt voor gezamenlijke acties zoals 7 december naar Ranst. Ik zoek nl een (namaak) compleet Mandauger achterlicht die op dit moment bij B2B, VSX en la Mobylette zijn uitverkocht.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door paulmz » 18 nov 2019, 12:42

Dat ik het aanbod niet bijzonder vond, sloeg beslist niet op Mobylette zaken, maar ik heb ook andere merken brommers.
En voor die andere merken hou ik ook mijn ogen open.

Paul

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door AGB » 18 nov 2019, 13:25

mooi dat er toch nog wat foto s genomen zijn , hoop er voor volgend jaar weer bij te zijn, bij
treffen het zij sleutel dag of wat dan ook.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door brommerskieken » 18 nov 2019, 14:01

Ja de beurs was voor mij ook leuk
Heb veel plaatwerk uit de jaren 50 verhandeld
Dus het begint bij mij op te raken helaas

Gr Harold

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: 17 november 2019 Beurs Heerhugowaard

Ongelezen bericht door PantinNL » 18 nov 2019, 14:38

paulmz schreef:
18 nov 2019, 12:42
Dat ik het aanbod niet bijzonder vond, sloeg beslist niet op Mobylette zaken, maar ik heb ook andere merken brommers.
En voor die andere merken hou ik ook mijn ogen open.
Paul
Hallo Paul,
Fijn Paul. dat je voor mobylette-zaken geslaagd bent. Die andere merken zijn voor mij niet interessant.
Ik ben op dat vlak erg eenkennig...
Henk

Plaats reactie