spoel stuk

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 18 nov 2019, 19:38

gisteren op de beurs in Heerhugowaard een andere spoel van harrie gehad met een nieuwe condensator van morgen geplaatst er was weer vol op vonk dus starten in lopen maar wou niet goed lopen bougie wordt zwart na een tijdje te hebben gelopen van middag op gereden hij rookte veel maar na een tijdje reed hij goed in rookte niet meer morgen nogmaals rijden zien hoe het dan gaat is het goed dan gaat hij in de verkoop is een eeg van 69 met fiets pomp in slotje er op plus een tasje met kenteken er op

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door PantinNL » 19 nov 2019, 01:18

Het leek me sterk dat het een Vespa spoel was en het bleek een zwarte spoel te zijn.
Een oude zwarte spoel uit de tijd (4-5 jaar geleden) dat ik een partij rommel van een leverancier kreeg toegestuurd.
Ik heb de rest van de spoelen teruggestuurd, maar die grossier in Noord-Holland gaf geen garantie op elektronica.
Aan mijn opmerking, dat het een spoel betrof en geen elektronica, had de leverancier geen boodschap.
Die leveranciers verkopen graag elektronica, maar in garantiezaken zijn ze over het algemeen minder vlot of rekenen zeer hoge reparatiekosten.

In die periode heb ik dus verschillende spoelen moeten vervangen, waarna de brommers wel liepen.
Startsein om over te schakelen op de duurdere en betrouwbaardere blauwe Vespa spoel. Jammer dat die duurder is, maar ik wil mensen helpen met betrouwbaar spul, dan komen ze hooguit terug om een andere brommer om te bouwen.

Fijn Japie, dat de brommer weer loopt.
Henk

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 20 nov 2019, 22:42

nog een vraag de chok werkt niet bij het starten doet hij het niet in als hij loop in ik de chok gebruik dan gaat hij sneller lopen cab er af gehaald schoon gemaakt maar bij de chok kan ik er door heen kijken is dat normaal of hoort dat dicht te zijn is een gutner cab

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door PantinNL » 21 nov 2019, 01:00

Hallo Japie,
Je kunt inderdaad door de choke-opening kijken als de messing plunjer eruit is.
Heb je al de verstuiver (venturi-buis) goed schoongemaakt, inclusief de kleine gaatjes in die verstuiver, die onderdeel zijn van het stationair systeem?
Henk

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 21 nov 2019, 01:33

mooi zo harrie dan ga ik dat morgen wel doen in hopen dat het dan goed is in anders harold maar even vragen als die mij even wil helpen als ik er niet uit kom

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 21 nov 2019, 14:10

probleem is op gelost cab goed schoon gemaakt in luchtfilter kap geplakt was stuk moet een ander op in een paar andere hand vatten er op maar even naar harold toe die heeft vast nog wel wat voor mij heeft een half uur staan draaien in loop mooi door

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door PantinNL » 21 nov 2019, 14:20

Het is altijd prettig als er een andere liefhebber in de buurt woont, waarmee je kunt overleggen.
Sommige super-individualisten proberen altijd alles zelf op te lossen en kunnen vaak in cirkels blijven draaien; een ander zal vaak onbevangen naar het probleem kijken en eerder zien wat het probleem is, want onze trillende tweetaktjes hebben zo hun kuren.
Henk

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 22 nov 2019, 00:03

dat is ook zo henk daar om ga ik harold nog even vragen de puntjes op de i zetten in ede laat ste promesse op te lossen

mobijlet69
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:32
Locatie: oudebildt dijk sintannaparochie nl province friesland

Re: spoel stuk

Ongelezen bericht door mobijlet69 » 05 dec 2019, 22:28

vandag is harold geweest in de onsteking stond niet hele maal op tijd dus zo zie je maar dat twee meer weten dan een staat nu te koop

Plaats reactie