15 en 16 januari 2011 beurs

Wanneer is er een oldtimer (bromfiets) beurs?
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 29 dec 2010, 13:43

Mobylette-vrienden en vriendinnen,
Op de eerste plaats de beste wensen voor 2011.
Moge het net zo´n mooi toerjaar worden als 2010.

http://www.oldtimerbeurs.net/
Misschien kunnen we tijdens de bromfietsbeurs te Rosmalen iets afspreken.
Ik ben van plan om op zaterdag 15 januari te gaan.
Groet,
Harrie

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Donnie » 29 dec 2010, 15:16

Ook de beste wensen uit Schagerbrug en een goed en vooral gezond 2011.
Tijdens de beurs in Rosmalen zit ik in la douce France i.v.m. huwelijks jubileum van de schoonouders van mijn zoon.
Heb je nog genoten op Gran Canaria en heb je nog motorfiets gereden?
Mazzel Donnie

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 01 jan 2011, 00:40

Beste Donnie,

De lichte motorfiets was opeens niet meer beschikbaar; tenzij ik 5 dagen wilde reserveren.
Het alternatief - een 125cc scooter- sprak me niet aan.
Mede vanwege het goede weer van omstreeks 23 graden en veel zon is er dus van het rijden weinig terecht gekomen.
Mijn conditie is flink opgevijzeld (veel gezwommen, lange wandelingen) en ik zing tegenwoordig ook in Karaoke-bars.
Er komt nog wel een volgende keer v.w.b. het motorrijden, want ik heb mensen gesproken die wat ritten gereden hadden over de
bergachtige binnenwegen en hierover erg enthousiast waren. Ik heb in ieder geval wat te wensen overhouden voor het nieuwe jaar.
Misschien een optie om dat in de zomervakantie te gaan doen. Vliegen is relatief goedkoop tegenwoordig.
Groet,
Harrie

Moto - Le Poney
Berichten: 368
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 03 jan 2011, 17:40

Wat betreft de beurs in Rosmalen dat weet ik nog niet of ik daar naar toe kan, want het regend hier uitnodigingen voor verjaardagen waar ik soms niet onderuit kan ( verplichtingen ).

Groetjes Carl

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 13 jan 2011, 00:40

Forumleden,

Tussen 12:30 en 13:00 uur heb ik met enkele personen al afgesproken in het grote restaurant.
De beurs is zo groot dat je elkaar gauw mist. We eten dan meestal een hapje, praten wat bij en geven elkaar tips over wat er
op de beurs wel en niet te vinden is.
Groet en eventueel tot ziens,
Harrie

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door ruudk » 13 jan 2011, 23:30

Hoi,

Leuk initiatief van je, Harrie, om met de Mobylette-forumleden op een oldtimerbeurs af te spreken. Voor mij is Rosmalen helaas net even te ver (ik woon helemaal bovenin de provincie Groningen), maar mocht er ooit iets soortgelijks georganiseerd worden in een wat noordelijker gelegen provincie, dan kom ik vast ook eens kijken. Maar dat is voor jullie dan misschien weer te ver weg :( Nou ja, in elk geval veel plezier komend weekend.

Ruud

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 13 jan 2011, 23:42

Beste Ruud,
Groningen is een flink stuk rijden voor mij; sterker nog mijn favoriete toergebied in Noord-Frankrijk ligt iets dichterbij.

Je kunt in mei komen rijden in de Noordoostpolder, waarbij we eerst verzamelen in Giethoorn. Is voor jou wel te doen lijkt me.
Je hoort de details nog via dit forum.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 jan 2011, 18:30

Voor de Nederlanders onder ons ;)

1 euro korting per persoon

Kortingsbon:
http://www.oldtimerbeurs.net/asset/medi ... anuari.pdf

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 14 jan 2011, 23:12

Beste Jet,

Het mooiste Nederlandse woord op één na korting.
Goed dat je ons er aan herinnerd hebt.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door ruudk » 15 jan 2011, 19:26

Hoi,

Bedankt voor de tip over de toertocht van 1 mei , ik heb inmiddels hiervoor ook een uitnodiging via de mail ontvangen. Het lijkt me erg leuk om eens zo'n toertocht met mede Kaptein-liefhebbers mee te maken, ik ga me ervoor opgeven!

Gr. Ruud

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 jan 2011, 21:41

ruudk schreef:Hoi,

Bedankt voor de tip over de toertocht van 1 mei , ik heb inmiddels hiervoor ook een uitnodiging via de mail ontvangen. Het lijkt me erg leuk om eens zo'n toertocht met mede Kaptein-liefhebbers mee te maken, ik ga me ervoor opgeven!

Gr. Ruud
Kan iemand dit rit op het forum zetten?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door Harrie » 15 jan 2011, 23:16

Beste Jet,
Voordeel van dit forum is de snelle communicatie en aanpassing van foutjes en opruimen van overbodige spullen.
ik ben al helemaal gewend en wil niet meer terug naar het forum van blad Bromfiets.

Nu weer terug naar de Beurs te Rosmalen
Erg druk, waarschijnlijk een compensatie van het geringe bezoek aan de Vehikel in december.
In Rosmalen vind je vooral de bekende 4 merken op Bromfietsgebied (Z,K, P en S).
Mobylette onderdelen zijn er schaars. Een mooi uitlaatje EEG 1968, een AV10-blokje (slechts 65 Euro!), een bak vol vieze geroeste onderdelen heb ik allemaal laten liggen.
Ik heb wel wat kleine dingen gekocht zoals : klinknagels en wat koppelingvoeringen.

Deze beurs is echter op gebied van: gereedschappen en materialen erg interessant. Ik heb het meeste geld uitgegeven aan gereedschappen.
Behalve speciale sleutels ook gereedschappen en papier om papierpakkingen te kunnen maken. Voor mensen met een draaibank/freesbank is er ook veel te vinden.
Snijgereedschappen en ruw uitgangsmaterialen in verschillende metalen en vormen.
De meest uiteenlopen materialen voor restauratie: bekabeling, connectoren, kunststof strips, doppen, bouten en moeren. werden aangeboden.
Oude voorraden zijn steeds minder beschikbaar en het accent komt steeds meer te liggen op restauratie en namaken van de oude onderdelen.
Gelukkig zijn er veel bedrijven die daarbij kunnen ondersteunen. Ik heb ook diverse nuttige adressen verzameld.
Bijzonder was ook de Paintbrush afdeling. Kwalitatief briljant; ik kan dat wel waarderen en als liefhebber van surrealistische schilderkunst (o.a.Dali)
bevindt deze kunstvorm mijlenver boven het matte resultaat van een gemiddelde tatoeage. De volgende keer trek ik er extra tijd voor uit.
En tot slot de magnifieke hal met Clubs. Vroeger een klamme tent: nu het epicentrum van geslaagde restauraties van motorfietsen en brommers.
Prachtige collages van oude foto's aan de wanden. Het had allemaal een zeer hoog niveau en kunstzinnige uitstraling.
De entree 9 Euro (met de kortingsbontip van Jet) was het allemaal waard.
Verder heb ik de helft van de tijd in het restaurant gezeten om gezellig bij te praten met diverse vrienden en bekenden.
Het was een mooie dag en tevreden keerde ik huiswaarts met een talsvol nuttige zaken.
Groet,
Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 17 jan 2011, 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: 15 en 16 januari 2011 beurs

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 jan 2011, 10:29

Bedankt. Ik heb er een eigen topic voor gemaakt, anders gaan beurzen door elkaar lopen.
Dus graag daar verder praten over die rit.

Is er nog iemand in Rosmalen geweest?
Hoe was dat?
Nog leuke Moby spulletjes tegen het lijf gelopen?

Plaats reactie