Blok av50

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door loe » 21 mei 2020, 22:27

Een koelere kopen.b7 hs .deze is te warm
En dan een kleinere sproeier erin

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 mei 2020, 22:31

Een 6 m.i prima, vaak wordt met een 5 gereden, verschillen zijn beperkt

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Franky » 22 mei 2020, 08:27

Sjors schreef:
21 mei 2020, 21:41
Franky schreef:
14 okt 2018, 09:57
Het boutje in het onderste silentlager zit er bij mij ook gruwelijk scheef in. Dat is origineel zo. Ik heb dit nooit begrepen. Ik heb dan ook in de beugel van 1 van de twee gaten een sleufgat gemaakt zodat de bout er wel recht in zit.

Verder heb je een verkeerde cilinder erop zitten. De kop is de goede maar sluit qua uiterlijk overduidelijk niet aan op de cilinder.
De locatie van de bobine is creatief. Daar hoort hij niet.
Verder zie ik zo direct niets geks.

Wat past er nog meer niet? Alles zou met deze setup gewoon moeten passen.
Franky; je reageerde hier op die onderste silentlager. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het sleufgat. Zou je daar is een foto van kunnen delen ofzo?
Dat lukt niet. Dan moet mijn motor helemaal los van het frame. Het beugeltje op het motorblok waar het onderste silentlager in zit kent twee lipjes. Eentje boven het silentlager en eentje onder het silentlager. Ik heb velen jaren terug een sleufgat gemaakt in het bovenste lipje.

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 23 mei 2020, 18:45

In afwachting op de sproeiers dacht ik; laat ik de silentblokjes waar de motor in hangt vervangen.. dat is gelukt maar nu met het terughangen krijg ik het blokje niet goed meer terug. Hij zou veel verder schuin moeten hangen; je ziet nu ook dat de t luchtfilterdeksel niet eens meer past. Ik krijg de veer ook echt niet niet goed aansluitend op t blok. Ga wederom erg twijfelen of dit blok wel bij dit frame hoort...

Iemand nog ideeen? Ik hoor t graag...

Ik ben na 2 uur wel klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 23 mei 2020, 19:23

Lijkt mij het verkeerde inlaatspruitstuk. En de rest past idd ook niet best. Moeilijk beoordelen zo.
Laatst gewijzigd door JanmobyEvert op 23 mei 2020, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Franky » 23 mei 2020, 19:25

Hierbij wat hele oude foto's van mijn AV50. Ik zie het nodige beunwerk :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Wat mij het meeste opvalt is het deel van jou frame waar de veer op zit. Deze lijkt wel omhoog gebogen te zijn! Daarom past je luchtfilter ook voor geen meter. Ook lijkt het erop dat je veer helemaal naar beneden geduwt wordt om nog bij het blok uit te komen. Iets wat ook past in het beeld van het verbogen frame.

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 23 mei 2020, 19:32

Franky schreef:
23 mei 2020, 19:25
Hierbij wat hele oude foto's van mijn AV50. Ik zie het nodige beunwerk :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Wat mij het meeste opvalt is het deel van jou frame waar de veer op zit. Deze lijkt wel omhoog gebogen te zijn! Daarom past je luchtfilter ook voor geen meter. Ook lijkt het erop dat je veer helemaal naar beneden geduwt wordt om nog bij het blok uit te komen. Iets wat ook past in het beeld van het verbogen frame.
Ja ik zie het joh.. zeker in vergelijking met de fotos die je stuurt. Dank dit is erg verhelderend... en tegelijk gruwelijk balen. Mooi k*t gedaan dus door eerdere eigenaren. Zie dat maar is terug te krijgen in originele staat. De vraag is of ze dit gedaan hebben om dit blokje te kunnen monteren... en mocht ik het weer recht krijgen of t dan uberhaupt nog past..

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Franky » 23 mei 2020, 19:37

Jep. Pure beunhazerij :(
Metaal is veerkrachtig. Hopelijk krijg je het weer teruggebogen.
Ik zal morgen betere foto's voor je maken. Als ik dat vergeet, mag je me eraan herinneren. ;)

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 23 mei 2020, 21:05

Franky schreef:
23 mei 2020, 19:37
Jep. Pure beunhazerij :(
Metaal is veerkrachtig. Hopelijk krijg je het weer teruggebogen.
Ik zal morgen betere foto's voor je maken. Als ik dat vergeet, mag je me eraan herinneren. ;)
Dat is niet nodig hoor :)

Ik heb het al gezien en dit krijg ik niet goed terug. Ik ga op zoek naar een betere want dit is niet leuk meer...

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 23 mei 2020, 21:22

:shock: :?:

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door loe » 23 mei 2020, 21:29

Gewoon terug buigen die handel .
Zal een twee persoons klusje worden .

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Lolle » 23 mei 2020, 22:15

Als ik het zo zie heeft jou onderste motorsteun een gigantische klap gehad. Deze richten, eventueel rood heet stoken en in de juiste vorm brengen. als je een kenteken op het frame hebt zou ik deze helemaal demonteren en recht maken. Volgens mij staan je snaarwielen ook niet in lijn met elkaar. Eerst kijken of de rest nog recht is. Als het een frame is zonder kenteken dan zou ik zoeken naar één met kenteken, anders de boel richten.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door MobyJoost » 23 mei 2020, 23:03

Jullie vergelijken twee compleet verschillende systemen. Bril niet op? Lolle heeft, waarschijnlijk wel gelijk, maar Franky heeft het lange spruitstuk, met de carburateur opzij geplaatst, Sjors heeft het rechte spruitstuk. Kan ook nog aan de lengte van de v-snaar liggen.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Lolle » 23 mei 2020, 23:22

MobyJoost schreef:
23 mei 2020, 23:03
Jullie vergelijken twee compleet verschillende systemen. Bril niet op? Lolle heeft, waarschijnlijk wel gelijk, maar Franky heeft het lange spruitstuk, met de carburateur opzij geplaatst, Sjors heeft het rechte spruitstuk. Kan ook nog aan de lengte van de v-snaar liggen.
Joost, als je de bril op zet zie je dat de onderste beugel waar de veren aan zitten helemaal vervormd is. deze moet rechte hoeken 90" hebben. hoek die je ziet is veel scherper. tevens denk ik ook dat er een andere carburateur op hoort. misschien is dat de reden waarom de ophanging is mishandeld.

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 23 mei 2020, 23:26

MobyJoost schreef:
23 mei 2020, 23:03
Jullie vergelijken twee compleet verschillende systemen. Bril niet op? Lolle heeft, waarschijnlijk wel gelijk, maar Franky heeft het lange spruitstuk, met de carburateur opzij geplaatst, Sjors heeft het rechte spruitstuk. Kan ook nog aan de lengte van de v-snaar liggen.
De V-snaar haalt t blokje naar achteren. Volgens mij niet helemaal zoals het moet maar alleen dan paste de Gurtner carb op t rechte spruitstuk. Het blokje zou volgens mij achter de veer moeten haken. Dat lukt niet omdat het stuk frame krom is. Mobylette is gekocht met een Bing carb; die zit er nu weer op. Rijdt ie toch ook 40km/u mee. Het is dus een samengesteld brommertje geworden. Net niet...

Ik ga wel een poging wagen het frame terug te buigen. Vrees alleen dat ik daar niet echt de juist tools voor heb... misschien heeft Lolle weL een punt er is wellicht nog meer scheef. Er zit in ieder geval wel een kenteken op...

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Franky » 24 mei 2020, 08:18

MobyJoost schreef:
23 mei 2020, 23:03
Jullie vergelijken twee compleet verschillende systemen. Bril niet op? Lolle heeft, waarschijnlijk wel gelijk, maar Franky heeft het lange spruitstuk, met de carburateur opzij geplaatst, Sjors heeft het rechte spruitstuk. Kan ook nog aan de lengte van de v-snaar liggen.
Op een AV50 mag ook het korte spruitstuk gebruikt worden.
De twee meest belangrijke hints heb je denk ik gemist. De veer onderin staat helemaal scheef om nog bij het blok te komen en de beugel bevat een onnatuurlijke buiging. Niet teveel op die carburateur focussen. Die gaf enkel de richting aan waar het fout zit.

Ik heb even door het topic gelopen. Je middenbok is niet doorgezakt (bekend probleem bij de AV50). Als dat wel zo was geweest had ik je verteld dat het frame vuilnis was. Het frame ziet er volgens mij goed uit. Het zal wel wat gedoe worden om het allemaal weer op zijn plek te krijgen, maar dat moet wel kunnen ;) Als je hiermee door rijdt verwacht ik dat je silentbloks (die rubbelblokken) er snel doorheen slijt. Er zal veel spanning op staan omdat de onderste veer zo ver naar beneden geduwt wordt.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 24 mei 2020, 09:13

Het is allemaal gissen. De foto’s zijn niet heel duidelijk. Lijkt ook wel een ronde cilinder. Je hebt er toch geen kop op zitten met hoge bevestiging punten?

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 24 mei 2020, 10:29

Ik heb een paar extra foto’s gemaakt; hopelijk geeft dit een beter beeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door loe » 24 mei 2020, 10:49

Zet die bing er weer op.
Dan hoef je niks te veranderen.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door loe » 24 mei 2020, 10:55

Volgens my een eeg cilindertje .met een av50 kopje.
Een gruwel voor de puristen.
Als dit lekker loopt .zou ik zeggen , lekker ryden met die waggie.op de linkerbaan :D

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 24 mei 2020, 10:55

Die bing is ook verrot; vlotterbakje viel er gister af hele stoep onder de benzine; lijkt wel dolgedraaid. Daarnaast houdt de v snaar t hele blokje op zijn plek nu; dat zorgt er waarschijnlijk ook voor dat een en ander niet lekker samenwerkt.

Sjors
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 okt 2018, 22:56
Woonplaats: Rosmalen Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Sjors » 24 mei 2020, 10:57

En een herrie joh met die luchtfilter :lol:

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 24 mei 2020, 11:17

Kijk dat is duidelijk. De echte av 50 kenners mogen het zeggen.

De v snaar houd het blokje altijd op zijn plek. Het blokje moet de neiging hebben verder naar voren te kantelen om zo de snaar op spanning te houden.

Ik zie toch iets aan het spruitstuk is die hoek wel goed, leden?

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Polle » 24 mei 2020, 11:26

Is het probleem de cilinder niet.
Staat het spruitstuk onder dezelfde hoek als bij een originele av50 cilinder ?

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Blok av50

Ongelezen bericht door Franky » 24 mei 2020, 11:34

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet :P

Een verkeerde cilinder. Dit is enkel cosmetisch. Ik weet echter niet of de inlaat versprongen zit t.o.v. een vierkante cilinder. Volgens mij is dat niet het geval. Het spruitstuk kom ik later op terug. Daarvoor moet ik in mijn onderdelen bak gaan graven.

Aan de middenbok is flink gelast ter reparatie.

Verder niet echt iets geks. Frame ziet er goed uit op de die verbogen beugel na.

Hierbij dan een hele lading foto's van mij in hoge resolutie. Als je er op klikt krijg je ze in vol formaat. Hier mag je zelf nog even mee gaan puzzelen. Bij is er qua carburateur en spruitstuk niets origineel. Ik heb de inlaatdemper gedemonteerd voor de foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie