Welk model mobylette heb ik / is dit?
Re: Welk model mobylette heb ik / is dit?
Hallo, ik ben Hans en nieuw op dit forum en heb wat vragen over mijn AV 85. Ik wil hem als snorfiets laten keuren. Wat is de makkelijkste manier om tot 25km/h te komen? En wat is de bandenmaat? Die is onleesbaar.
Groet
Groet
Een 8.7 carbu er op zetten, en als die dan nog te hard gaat, een stukje electrabuis tussen de gasschuif en de gasschuif deksel proppen
Je zou het niet denken maar op de AV85 zit standaard al een 8,7 mm carburateur, Loe.
Een opvulling boven de gasschuif is een mogelijkheid, wel letten op benzine en corrosie bestendigheid.
Een opvulling boven de gasschuif is een mogelijkheid, wel letten op benzine en corrosie bestendigheid.
Welkom hier
Je kunt beter even een eigen topic maken in de juiste rubriek.
Mag ik vragen waarom je hem op snor wilt hebben? Half Nederland is bezig zijn snor brommer die vaak veel te hart rijd om te laten keuren naar geel. Nu er helmplicht is voor snor heeft dat in mijn ogen geen voordeel. Sowieso als je er toch sneller dan 25 mee gaat rijden.
Je kunt beter even een eigen topic maken in de juiste rubriek.
Mag ik vragen waarom je hem op snor wilt hebben? Half Nederland is bezig zijn snor brommer die vaak veel te hart rijd om te laten keuren naar geel. Nu er helmplicht is voor snor heeft dat in mijn ogen geen voordeel. Sowieso als je er toch sneller dan 25 mee gaat rijden.
Ik vind het fijner om rustig over het fietspad te rijden.
Ik weet niet wie nog meer?
Maar ik zie me al met een brommer over de weg gaan zeg.
Op mn '52 Berini M13 Ei ofzo, die heeft geel kenteken maar ik blijf op het fietspad,
hij rijdt 27km/u
Gr. Wim.
Ik weet niet wie nog meer?
Maar ik zie me al met een brommer over de weg gaan zeg.
Op mn '52 Berini M13 Ei ofzo, die heeft geel kenteken maar ik blijf op het fietspad,
hij rijdt 27km/u

Gr. Wim.
Dat ei en ook o.a. mijn Mosquito fm 38 en fm38b zijn al een 70 jaar toegelaten als bromfiets in de wegenverkeerswet.
Alles wat naast je in het verkeer rijdt haalt die leeftijd niet, dus daarom probeer ik mij aan de wegenverkeerswet te houden en dwing mijn plek op de weg af( wel geleerd na 46 jaar motorrijden).
Rij ik te langzaam nou dan geven ze maar een bekeuring en zien we voor de rechter wel verder.
Maar ja nog een paar jaar en dan mag het hele spul toch niet meer de weg op.
Paul