Onderdelen dellorto sha
Re: Onderdelen dellorto sha
Eerst maar even een andere Gurtner gemonteerd, de GA14. Een tijdje terug gekocht van Leen. Deze rijd veel prettiger weg dan de oude 14mm Gurtner. Trekt goed op. Top iets lager volgens mij dan de oude maar rijd prima een dikke 50. Deze week nog maar even rijden met GPS. Wel heel prettig dat hij ook pittig weg rijd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Onderdelen dellorto sha
Wat voor cilinder is dat eigenlijk?
50cc?
50cc?
Re: Onderdelen dellorto sha
de snelheid met de GA14 is wat lager dan met de H14 maar rijd veel fijner weg. ga hier eerst eens wat km mee maken en zal dan de delorto testen. het geluidsnivo van deze is gelijk aan de H14. oftewel zoals een moby moet klinken.
Re: Onderdelen dellorto sha
Ben je nog aan inrijden dan.
Ik vind 50 nou niet bijzonder hard voor een airsal en een 14 mm carb.
Niet dat de airsal nou zon spectaculaire cilinder is, maart toch zijn de poorten wat groter
Ik vind 50 nou niet bijzonder hard voor een airsal en een 14 mm carb.
Niet dat de airsal nou zon spectaculaire cilinder is, maart toch zijn de poorten wat groter
Re: Onderdelen dellorto sha
heb er nu 100 km mee gereden en rijd tussen de 50 en 55. is wel een zware blommer met zware bestuurder.
Re: Onderdelen dellorto sha
Ja ok.55 is prima,
Je had deze cilinder toch opgehoogd en van boven afgedraaid,
Of alleen afgedraaid
Je had deze cilinder toch opgehoogd en van boven afgedraaid,
Of alleen afgedraaid
Re: Onderdelen dellorto sha
Gaat om het geheel,niet alleen de cilinder.
Met standaard spul kan je ook makkelijk deze snelheid halen.
Met standaard spul kan je ook makkelijk deze snelheid halen.
Re: Onderdelen dellorto sha
Re: Onderdelen dellorto sha
De squish, das een goeie...
Ik had de cilinder 2mm opgehoogd. Dit zelfde er boven afgehaald. Odp gelijk aan onderkant t poorten. Bdp vlak met cilinder. Had er eerst een andere kop op maar toen kwam dit hogedruk kopje op mijn pad. Echter ook aan de rand vlak. Blijkt de squish 0 tot 0.2 te zijn aan de uiterste rand. De oude kop had een squish van 1,3 aan de rand. Ik heb nu een dubbele koppakking gemonteerd, +0,5, is dat voldoende?. Rijden hier met windkracht 6 geeft nog geen reëel beeld. Wat is het beste? Dubbele koppakking, zuiger iets afvijlen aan de rand of HD kop iets uit frezen? De laatste optie is de andere kop er weer op. Wat zou een goede squish zijn?
Ik had de cilinder 2mm opgehoogd. Dit zelfde er boven afgehaald. Odp gelijk aan onderkant t poorten. Bdp vlak met cilinder. Had er eerst een andere kop op maar toen kwam dit hogedruk kopje op mijn pad. Echter ook aan de rand vlak. Blijkt de squish 0 tot 0.2 te zijn aan de uiterste rand. De oude kop had een squish van 1,3 aan de rand. Ik heb nu een dubbele koppakking gemonteerd, +0,5, is dat voldoende?. Rijden hier met windkracht 6 geeft nog geen reëel beeld. Wat is het beste? Dubbele koppakking, zuiger iets afvijlen aan de rand of HD kop iets uit frezen? De laatste optie is de andere kop er weer op. Wat zou een goede squish zijn?
Re: Onderdelen dellorto sha
Wat voor hoge druk kopje is dat,
Die van mij, badkuip model, heeft nog wel een klein randje,
0.2 mm is echt te weinig,
0.5 zou nog wel kunnen,, maar is echt minimaal.
Vergeet niet dat er nog een laag kool op de kop en zuiger komt,
Ik rij nu zelf met een badkuip kop, en heb 1.9squish,
Dat komt omdat ik de zijkant van de zuiger bewerk, dat scherpe randje haal ik weg en maak 'm iets lager op de plek waar de 2 spoelpoorten zitten.
Gaat de spoelpoort iets eerder open, en word de brandstof beter naar achterkant cilinder geleid,
Die van mij, badkuip model, heeft nog wel een klein randje,
0.2 mm is echt te weinig,
0.5 zou nog wel kunnen,, maar is echt minimaal.
Vergeet niet dat er nog een laag kool op de kop en zuiger komt,
Ik rij nu zelf met een badkuip kop, en heb 1.9squish,
Dat komt omdat ik de zijkant van de zuiger bewerk, dat scherpe randje haal ik weg en maak 'm iets lager op de plek waar de 2 spoelpoorten zitten.
Gaat de spoelpoort iets eerder open, en word de brandstof beter naar achterkant cilinder geleid,
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik denk dat 1 a 1.5 beter zou zijn.
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik kan er nog een 1mm aluminium plaatje tussen maken. Of toch die andere kop er op. Ik denk dat het HD kopje afgevlakt is. Is echt geen badkuip.
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik kan er niks van zeggen, van die kop van jou,
Ik heb die hoge druk kop van mij uit Frankrijk laten komen.
Is echt een soort van badkuip,
Het is natuurlijk een gewone kop model en de zijkanten zijn dan voller,
Een echt goede squishband rand krijg je er ook niet mee, omdat het ongelijk is,
, waarom probeer je niet een originele kop.
Die niet gevlakt is,
Misschien kom je dan beter uit,
Ik heb die hoge druk kop van mij uit Frankrijk laten komen.
Is echt een soort van badkuip,
Het is natuurlijk een gewone kop model en de zijkanten zijn dan voller,
Een echt goede squishband rand krijg je er ook niet mee, omdat het ongelijk is,
, waarom probeer je niet een originele kop.
Die niet gevlakt is,
Misschien kom je dan beter uit,
Re: Onderdelen dellorto sha
0.6/0.7mm is echt de grens
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik heb nu de oorspronkelijke kop er weer op. Die is 1,2 tot 1,5. Hier ga ik morgen even een toertocht mee rijden. Hebben we er weer 100 bij op de teller.
-
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik heb een imi waar daar een stelschroef zit. Dat werkt voor geen meter.
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik heb zelf nare ervaringen met die nylon spruitstukbussen. Nylon is kruipgevoelig waardoor de carb langzaam los komt te zitten (duurt overigens jaren). Toen ik destijds naar jou toe reed vanuit Wageningen met de mobylette besloot de carb bij de camping eraf te springen. Toen nog terug kunnen zetten maar uiteindelijk sprong hij er een paar weken later weer af.
Bij mij zitten er nu PEEK bussen in, wat zowel een fantastische oplossing is, als een hele nare. PEEK kruipt niet en is sowieso nogal hard, waardoor de bus per bromfiets exact op maat gemaakt moet worden. Daarna werkt het wel voor eeuwig.
Er moet een betere oplossing zijn dan dit.
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: Onderdelen dellorto sha
Ik heb ook even snel gekeken welke ik zelf nog heb liggen, je weet maar nooit wanneer het van toepassing is.
Het zijn er 3 x Dellorto in verschillende maten, namelijk sha 14-12 en sha 14-14 en sha 15-15
De beste raad is voorraad
Het zijn er 3 x Dellorto in verschillende maten, namelijk sha 14-12 en sha 14-14 en sha 15-15
De beste raad is voorraad
Re: Onderdelen dellorto sha
Dat hebben ook niet alle imi’s.JanmobyEvert schreef: ↑04 feb 2024, 01:20Ik heb een imi waar daar een stelschroef zit. Dat werkt voor geen meter.
Stelschroef moet je 1,5 slag uitdraaien ongeveer en dan iets hoger stationair laten draaien en kijken of die harder gaat lopen als je de schroef iets uit of indraait.
Wel met een warme motor uiteraard.
Deze foto’s zijn van internet :
Soms open en soms dicht.
Re: Onderdelen dellorto sha
Schroefdraad in tappen en schroefje met teflontape of pakking ringetje er in.
Re: Onderdelen dellorto sha
Ja dat had ik ook al bedacht maar zat ook te denken om er een soort luchtstelschroef ervan te maken