mobylette eeg 1967
mobylette eeg 1967
Hoi,
Recent aangekocht, wat rot was vervangen, kappen en spatborden gespoten, nieuwe velg, spaken en naaf voor, nieuwe banden et etc. zelfs fietspompje gevonden op 50factory
start prima en loopt ook netjes. nieuwe lichtspoel voor 6v is onderweg, dan zou de verlichting ook weer moeten werken.
maar nu. er zit een gurtner 8.7 carburateur op. ik vroeg me af of ie wat vlotter is te maken met overgang naar een 12 mm.
zo ja moet er dan ook een ander spruitstukje op?
hoeft geen 60 kom of harder te gaan, maar nu word ik ingehaald door die ebikes......
Recent aangekocht, wat rot was vervangen, kappen en spatborden gespoten, nieuwe velg, spaken en naaf voor, nieuwe banden et etc. zelfs fietspompje gevonden op 50factory
start prima en loopt ook netjes. nieuwe lichtspoel voor 6v is onderweg, dan zou de verlichting ook weer moeten werken.
maar nu. er zit een gurtner 8.7 carburateur op. ik vroeg me af of ie wat vlotter is te maken met overgang naar een 12 mm.
zo ja moet er dan ook een ander spruitstukje op?
hoeft geen 60 kom of harder te gaan, maar nu word ik ingehaald door die ebikes......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: mobylette eeg 1967
oh ja, ik zoek nog een verchromer in de buurt van haarlem voor de motorblok onderdeeltjes die nu roestig zijn, tips?
Re: mobylette eeg 1967
Met een 10 mm moet hij al flink harder gaan.
Ik zou zelf voor een 10 mm kiezen.
Ik zou zelf voor een 10 mm kiezen.
Re: mobylette eeg 1967
Oh ok. Dat zou voorlopig genoeg zijn om wat sneller te lopen. Waar moet ik dan aan denken ? 50 km ?
Re: mobylette eeg 1967
45 moet lukken.
Maar dan moet alles kloppen.
Goede compressie.
Uitlaat en uitlaatpoort schoon.
Timing in orde.
Harde banden. Niks aanlopen.
Schoon luchtfiltertje,
Nergens valse lucht. Ga zomaar door.
Zou misschien wel 50 of zo kunnen.
Maar dan moet alles kloppen.
Goede compressie.
Uitlaat en uitlaatpoort schoon.
Timing in orde.
Harde banden. Niks aanlopen.
Schoon luchtfiltertje,
Nergens valse lucht. Ga zomaar door.
Zou misschien wel 50 of zo kunnen.
Re: mobylette eeg 1967
Dus niet de 12 mm versie er op zetten ?
Re: mobylette eeg 1967
45 is ook niet veel
Re: mobylette eeg 1967
Ca 50 moet toch haalbaar zijn lijkt me. Harder hoeft niet
Re: mobylette eeg 1967
Is haalbaar. Maar dan moet alles kloppen zoals ik al eerder zei.
Die van mij loopt 50 +.
Met een 10 mm.
Dat zegt niet per se dat die van jou dat ook doet met een 10 mm.
Die van mij loopt 50 +.
Met een 10 mm.
Dat zegt niet per se dat die van jou dat ook doet met een 10 mm.
Re: mobylette eeg 1967
Dus beter meteen een 12mm erop zetten dan kan je iedergeval de 50 halen en normaal rijden in het verkeer
Re: mobylette eeg 1967
Thanks voor de reacties. Wil gewoon weten wat ik kan verwachten zodat ik niet nodeloos spullen koop die t net niet zijn
Re: mobylette eeg 1967
Ervaringen met origineel gurtner of imitatie ?
Re: mobylette eeg 1967
De EEG rijdt vermoedelijk het beste met een originele Gurtner 10 mm zoals BtoB die verkoopt.
Re: mobylette eeg 1967
Je kunt de 8.7 ook zelf naar 10 mm opboren.
Heb ik na lang gekloot met nieuwe zogenaamde originele carburateurs gedaan.
De op geboorde rijd echt perfect.
Enige wat je moet doen.
Is de venturi naar 10 mm boren.
De verstuiver opboren naar 2 mm.
En een andere maat sproeier er in.
Dat is bij mij 48 maar een 50 zou ook kunnen.
Ik denk zelfs dat als je de verstuiver buis naar 2 mm opboort en er een 48 sproeier in zet dat die dan al een stuk beter rijd.
De verstuiver buis is ook bepalend voor het aanbod van benzine. Een antie opvoer foefje.
Mijn opgeboorde had ik naar 1.5 mm gemaakt.
Maar hij kwam pas goed tot leven toen ik 'm naar 2 mm had geboord.
Heb ik na lang gekloot met nieuwe zogenaamde originele carburateurs gedaan.
De op geboorde rijd echt perfect.
Enige wat je moet doen.
Is de venturi naar 10 mm boren.
De verstuiver opboren naar 2 mm.
En een andere maat sproeier er in.
Dat is bij mij 48 maar een 50 zou ook kunnen.
Ik denk zelfs dat als je de verstuiver buis naar 2 mm opboort en er een 48 sproeier in zet dat die dan al een stuk beter rijd.
De verstuiver buis is ook bepalend voor het aanbod van benzine. Een antie opvoer foefje.
Mijn opgeboorde had ik naar 1.5 mm gemaakt.
Maar hij kwam pas goed tot leven toen ik 'm naar 2 mm had geboord.
Re: mobylette eeg 1967
Hm dilemma hoor. Ik denk dat ik de 8.7 toch intact laat. Kan dan altijd teruggezet worden of verkocht.
Ga wel kijken voor een originele 10 mm waarschijnlijk.
Doet dat niks dan kan die weer in de verkoop.
Hoeft dan geen ander spruitstukje op toch ?
Ga wel kijken voor een originele 10 mm waarschijnlijk.
Doet dat niks dan kan die weer in de verkoop.
Hoeft dan geen ander spruitstukje op toch ?
Re: mobylette eeg 1967
Alleen imitatie zo te zien op btb.
Re: mobylette eeg 1967
Ik zou 'm toch maar kopen.
Origineel vind je hem niet meer of je moet in Frankrijk bestellen.
Origineel vind je hem niet meer of je moet in Frankrijk bestellen.
- australman
- Berichten: 1293
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: mobylette eeg 1967
Hoi,
Ik heb nog een nieuwe 10mm Gurtner liggen.Doosje is nog niet los geweest.Deze wil ik wel kwijt
Hans
Ik heb nog een nieuwe 10mm Gurtner liggen.Doosje is nog niet los geweest.Deze wil ik wel kwijt
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: mobylette eeg 1967
Ja 50 fctory heeft ze nog wel zag ik.
Nou ik denk er nog ff over na. T wordt dan een 10 of een 12. Die 10 kan op t huidige spruitstuk denk ik. Voor die 12 een andere nodig ?
Nou ik denk er nog ff over na. T wordt dan een 10 of een 12. Die 10 kan op t huidige spruitstuk denk ik. Voor die 12 een andere nodig ?
Re: mobylette eeg 1967
Ik zou even aan BtB vrgaen wanneer hij weer 10mm op voorraad heeft. Of de 10 mm van Hans overnemen.
Re: mobylette eeg 1967
ik ga voor Hans!