Opvoeren AV7
Re: Opvoeren AV7
Of voordat je begint te vijlen, kun je eerst proberen om een dikkere voetpakking te plaatsen,
Re: Opvoeren AV7
Verwacht er geen wonderen van.
Ik denk dat je meer winst haalt, door de speedcontrol flappen vast te lassen.
Ik denk dat je meer winst haalt, door de speedcontrol flappen vast te lassen.
Re: Opvoeren AV7
Gaat je inlaatpoort wel volledig open,
Re: Opvoeren AV7
Ja de flappen zet ik vast. Ik heb nog een extra carter, hierin vijl ik de poorten wat vloeiender. Deze zijn heel hoekig ivm het goed af kunnen sluiten met de flappen. Spoelpoorten zijn echt heel groot. Inlaatpoort gaat even geheel open en blijft nog even een beetje open door het hapje dat uit de zuiger is. Heeft het nog nut dat hoekje iets groter te maken?
Re: Opvoeren AV7
Kun je misschien een poortmap maken?
Re: Opvoeren AV7
De maten van de poorten.
Even een stukje papier in de cilinder doen en met een potlood de poorten afteken. En dan opmeten.
Even een stukje papier in de cilinder doen en met een potlood de poorten afteken. En dan opmeten.
Re: Opvoeren AV7
Het hapje zeker niet groter maken, want dan spuugt die straks nog meer de carburateur terug in.
Hij bouwd dan net iets teweinig Carter druk op.
Hij bouwd dan net iets teweinig Carter druk op.
Re: Opvoeren AV7
Gewoon een airsal 50cc met grote poorten kopen en een 15/15 dell ortho er op rijd lekker pittig.
Gr Polle
Gr Polle
Re: Opvoeren AV7
Weet ik Polle. Ik wil alleen ondervinden wat er in de oude blokjes zit. Gewoon met de ronde cilinder met idem kop.
De Airsal cilinder moet je ook ophogen en afdraaien.
Bovendien, en dat weet je, past die cilinder niet op dit carter.
Re: Opvoeren AV7
Moet niet ophogen en afdraaien.
Gewoon de hoge drukkop er en pakkingen en klaar.
Gr Polle
Gewoon de hoge drukkop er en pakkingen en klaar.
Gr Polle
Re: Opvoeren AV7
Ik heb een airsal cilinder gerkocht gewoon om te kijken waarom dat nou zo'n snelle zou zijn.
Die grote poorten vind ik wel meevallen,.
De uitlaatpoort is dan weer wel erg groot,
En hoog,
Daar ben ik niet zo gek op.
Je mist gewoon te veel arbeidsslag met een hoge uitlaatpoort, voor je het weet is de kracht er uit.
Ik heb bij mijn standaard cilinder de uitlaatpoort misschien 1 mm hoger gemaakt, maar wel breder,
De spoelpoorten ook breder en nog meer naar achteren gericht,
Er zit een grens aan de breedte omdat anders de zuiger veer gaat happen.
Die grote poorten vind ik wel meevallen,.
De uitlaatpoort is dan weer wel erg groot,
En hoog,
Daar ben ik niet zo gek op.
Je mist gewoon te veel arbeidsslag met een hoge uitlaatpoort, voor je het weet is de kracht er uit.
Ik heb bij mijn standaard cilinder de uitlaatpoort misschien 1 mm hoger gemaakt, maar wel breder,
De spoelpoorten ook breder en nog meer naar achteren gericht,
Er zit een grens aan de breedte omdat anders de zuiger veer gaat happen.
Re: Opvoeren AV7
Uitlaatpoort kan je Max 70% van de boring breed maken en dan ook alle randjes netjes afronden
Re: Opvoeren AV7
Maten zijn vanaf bovenzijde cilinder
Re: Opvoeren AV7
Spoelpoorten zijn idd groot in vergelijking tot de uitlaat poort.
Re: Opvoeren AV7
daar moet ik maar eens voor gaan zitten, ziet er ingewikkeld uit. maar wat weet ik als ik de blowdown weet?Marco schreef: ↑24 jul 2023, 22:52https://wiki.tomosforum.nl/index.php/Po ... rekenen_II
Heb je wat te rekenen
Re: Opvoeren AV7
Hoe ver je de uitlaatpoort kan ophogen zodat het nog goed optrekt.
Re: Opvoeren AV7
Doe ik al heel lang.
Heeft een minimale niet meetbare effect, lol.
Heeft een minimale niet meetbare effect, lol.
Re: Opvoeren AV7
Gaat om alle kleine dingen bij elkaar