Mobylette EEG 1967
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Mobylette EEG 1967
Ik heb vandaag een mobylette uit stof getrokken waarvan mij werd verteld dat er iets niet goed zou zijn. hij start namelijk wel en loopt stationair ook maar zodra je gas geeft slaat hij af. Wij zijn geen monteurs hier maar onze buurman zei dat het waarschijnlijk de verstuiver was aangezien het te maken leek te hebben met benzine toevoer. Ik haal vandaag dus dat hele ding uit elkaar en maak de carburateur schoon, ik was te schaperig om die verstuiver eruit te halen dus deed ik het met de compressor.
Het vreemde is, nadat ik hem weer in elkaar had deed ie het nog niet. Brandstoftoevoer dacht ik (ik bedoel die schroef op de carburateur) en ik heb de slagen van 3.5 naar 2.5. ik kreeg hem aan de praat en hij sloeg niet af. Vervolgens heb ik een meerdere keren mee gereden naar de buren, dat is zo'n 150 meter. De motor klonk prima hij liep naar mijn gevoel lekker maar ik had er niet veel benzine dus ik maakte een pitstop om bij te tanken en wat verder te rijden de straat uit. Na het tanken starte hij niet meer en het viel me op dat ik de benzine kraan dicht had bij het rijden (hij is niet drooggelopen ofzo we hebben hem al draaiende afgezet). Als ik nu aantrap springt hij meestal aan, maakt vervolgens hoge toeren vanwege de choke en slaat af. Kan iemand mij vertellen in welke richting het probleem zit? Ik heb de brandstofmengsel schroef meerdere keren veranderd van 2.5 slagen naar 3.5 maar het lijkt niks uit te maken. ook heb ik de brandstofkraan meerdere keren open en dicht om te kijken of er verschil was
ps: na het tanken heb ik de benzinekraan opengedraait.
Het vreemde is, nadat ik hem weer in elkaar had deed ie het nog niet. Brandstoftoevoer dacht ik (ik bedoel die schroef op de carburateur) en ik heb de slagen van 3.5 naar 2.5. ik kreeg hem aan de praat en hij sloeg niet af. Vervolgens heb ik een meerdere keren mee gereden naar de buren, dat is zo'n 150 meter. De motor klonk prima hij liep naar mijn gevoel lekker maar ik had er niet veel benzine dus ik maakte een pitstop om bij te tanken en wat verder te rijden de straat uit. Na het tanken starte hij niet meer en het viel me op dat ik de benzine kraan dicht had bij het rijden (hij is niet drooggelopen ofzo we hebben hem al draaiende afgezet). Als ik nu aantrap springt hij meestal aan, maakt vervolgens hoge toeren vanwege de choke en slaat af. Kan iemand mij vertellen in welke richting het probleem zit? Ik heb de brandstofmengsel schroef meerdere keren veranderd van 2.5 slagen naar 3.5 maar het lijkt niks uit te maken. ook heb ik de brandstofkraan meerdere keren open en dicht om te kijken of er verschil was
ps: na het tanken heb ik de benzinekraan opengedraait.
Re: Mobylette EEG 1967
De schroef op de carbu is een stelschroef voor het stationair af te stellen.dus geen lucht of benzine mengsel schroef.
Je moet echt de verstuiverbuis verwyderen en doorprikken .2 ieniemieniegaatjes aan de zykant.
Als je dit hebt gedaan en er is geen verbetering .kun je door met zoeken.dingen afvinken op je lystje
Marco heeft een filmpje op youtube gezet.
Weet ff zogauw geen linkje .
Je moet echt de verstuiverbuis verwyderen en doorprikken .2 ieniemieniegaatjes aan de zykant.
Als je dit hebt gedaan en er is geen verbetering .kun je door met zoeken.dingen afvinken op je lystje
Marco heeft een filmpje op youtube gezet.
Weet ff zogauw geen linkje .
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
oke heb vandaag de carburateur eruit gehaald en alles gedemonteerd en gespoten met remmenreininger en daarna doorgeblaast met compressor, geen succes hij start nu helemaal niet...
en ja ik heb de Gurtner schoonmaakvideo gevolgd
en ja ik heb de Gurtner schoonmaakvideo gevolgd
Re: Mobylette EEG 1967
Dan gaat de zoektocht verder.vonkt de bougie...
Wordt de bougie nat als je m hebt geprobeerd aan te fietsen.
Doe es een thee lepeltje benzien in het bougiegat .en als hy dan wel start ,is er iets met de brandstoftoevoer
Wordt de bougie nat als je m hebt geprobeerd aan te fietsen.
Doe es een thee lepeltje benzien in het bougiegat .en als hy dan wel start ,is er iets met de brandstoftoevoer
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
De boogie vonkt, gisteren getest
Vervolgens benzine in de cilinder gegooid, werkte meteen maar starte daarna niet meer, boogie was zwart en nat..
Ik denk zelf dat er teveel benzine inkomt vanwege de natte en zwarte boogie, vermoeden werd bevestigd door m'n buurman.
Heb vandaag gestart met luchtfilter eraf, hij startte nu voor het eerst in dagen maar liep stil na intens gasgeven..
Kan het zijn dat er te weinig lucht/teveel benzine inkomt?
Zo ja hoe kan ik er voor zorgen dat dat probleem verholpen wordt?
Zou het niet ook kunnen dat de timing van de ontsteking verkeerd staat?
Met vriendelijke groet Sam
Vervolgens benzine in de cilinder gegooid, werkte meteen maar starte daarna niet meer, boogie was zwart en nat..
Ik denk zelf dat er teveel benzine inkomt vanwege de natte en zwarte boogie, vermoeden werd bevestigd door m'n buurman.
Heb vandaag gestart met luchtfilter eraf, hij startte nu voor het eerst in dagen maar liep stil na intens gasgeven..
Kan het zijn dat er te weinig lucht/teveel benzine inkomt?
Zo ja hoe kan ik er voor zorgen dat dat probleem verholpen wordt?
Zou het niet ook kunnen dat de timing van de ontsteking verkeerd staat?
Met vriendelijke groet Sam
Re: Mobylette EEG 1967
De timing zou natuurlyk ook verkeerd kunnen staan.zou je ff moeten nakyken.
Ik denk eerder dat de oude onstekingsonderdelen op zyn..
Bobine condensator puntjes.bougie .
Ik denk eerder dat de oude onstekingsonderdelen op zyn..
Bobine condensator puntjes.bougie .
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
Beste Loe,
Hoe zou ik kunnen checken of de ontsteking goed staat?
Hoe zou ik kunnen checken of de ontsteking goed staat?
Re: Mobylette EEG 1967
Zoek zowiezo op u tube .een filmpje zegt meer als 1000 woorden.
De afstand van de contactpunten is 0.35 tot 0.4 mm.
Vooronsteking voor jou moby is 2.8 mm zo uit myn hoofd.
Je heb nodig .setje voelermaatjes.om de contactpunten af te stellen.
Zuiger op bovenste dode punt.en stel de contactpunten af.
Hierna de onsteektydstip.
2.8 voor bovenste punt met een vloeitje tussen de punten moet het vloeitje los komen.
De afstand van de contactpunten is 0.35 tot 0.4 mm.
Vooronsteking voor jou moby is 2.8 mm zo uit myn hoofd.
Je heb nodig .setje voelermaatjes.om de contactpunten af te stellen.
Zuiger op bovenste dode punt.en stel de contactpunten af.
Hierna de onsteektydstip.
2.8 voor bovenste punt met een vloeitje tussen de punten moet het vloeitje los komen.
Re: Mobylette EEG 1967
Marco heeft hier een filmpje van gemaakt op u tube
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
Is het ook van belang dat ik erbij meld dat ik een 12 mm ar2 carburateur heb? Sommige mensen lijken hier problemen mee te hebben of heb ik dat verkeerd gezien? Bovendien lijkt in de handleiding te staan dat er een 8.7 ar2 op hoort?
Re: Mobylette EEG 1967
Niet in deze mate.met stilvallen en zo...
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
Heb vandaag geprobeerd de ontsteking af te stellen en kwam er al gauw achter dat je speciaal gereedschap nodig bent, heb na een beetje geprutst de schroef losgekregen (die bout die in een gat met schroefdraad zit, volgens mij het vliegwiel). Nu zit echter de vierkante sleutel gat ding nog vast en die krijg ik nu niet los want ik heb geen opdraaistuk met de grote schroefdraad die in het vliegwiel zit. nu lees ik overal op forum over nokkentrekkers maar ik kan die nergens te koop vinden... weet iemand hoe ik aan een nokkentrekker moet komen?
Re: Mobylette EEG 1967
Vliegwiel trekker heet zo n ding.
Te koop in elke normale brommerwinkel.
Of online . .born2brom .
Te koop in elke normale brommerwinkel.
Of online . .born2brom .
Re: Mobylette EEG 1967
Brommer op de fietsendrager en naar Loe toe , de afstand is niet zo ver,
Re: Mobylette EEG 1967
Kymco trekker pastperfect.
Paul
Paul
Re: Mobylette EEG 1967
Sja..helemaal goed agb..had niet eens gezien .zo dichtby.
Re: Mobylette EEG 1967
Zeg maar sam wat je wil.
Ik kan eventueel ook naar jou toe.stadskanaal is niet zover weg.
Ik kan eventueel ook naar jou toe.stadskanaal is niet zover weg.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
ach nee man bespaar je de moeite, ik vind het wel fijn dat ik alles zelf heb zodat ik niet afhankelijk ben van iemand anders. Bovendien kost zo'n trekker geen fortuin. 16 euro kan ik wel betalen haha. Toch bedankt voor het gebaar Loe heel attent van je
Re: Mobylette EEG 1967
Wim hazenberg in heiligerlee.is de brommwinkel in de buurt voor onderdelen.
het ploffietske in uithuizermeeden.voor reparaties.dan ktyg je m weer helemaal op en top mee.
het ploffietske in uithuizermeeden.voor reparaties.dan ktyg je m weer helemaal op en top mee.
Re: Mobylette EEG 1967
Oh.ok.is ook beter dat je zelf leert storingen op te lossen.
Re: Mobylette EEG 1967
16 euro.voor 1 trekkertje..ga naar hazenberg.die is veel goedkoper.
Re: Mobylette EEG 1967
Google: poelietrekker mobylette
Vervolgens zie je een overvloed
Vervolgens zie je een overvloed
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 10:35
- Woonplaats: stadskanaal
Re: Mobylette EEG 1967
Oke heb vandaag de trekker binnengekregen heb gelijk het vliegwiel eraf gehaald om naar de ontsteking te kijken, contactpuntjes zijn zwart dus goed? Ga opnieuw afstellen zodra ik een boogie gevonden heb om op te offeren
Ik heb de uitlaat gecheckt op overhoping van kool, heb even schoongemaakt.
Ik ontdekte ook dat er aan de aansluiting van de gashendel op de carburateur twee moertjes zitten, een om te stellen neem ik aan. Kan het niet starten ook te maken met de gasklep te open staat en daardoor de hele tijd de motor doodslaat d.m.v. te veel benzine in de cilinder? De motor loopt wel even als de benzinekraan dicht is..
P.s. ik heb het jaartal niet juist, ik heb het motorblok gecheckt en het is een serienummer uit 1964, weet niet of dat veel uitmaakt maar dacht ik zeg het even
Ik heb de uitlaat gecheckt op overhoping van kool, heb even schoongemaakt.
Ik ontdekte ook dat er aan de aansluiting van de gashendel op de carburateur twee moertjes zitten, een om te stellen neem ik aan. Kan het niet starten ook te maken met de gasklep te open staat en daardoor de hele tijd de motor doodslaat d.m.v. te veel benzine in de cilinder? De motor loopt wel even als de benzinekraan dicht is..
P.s. ik heb het jaartal niet juist, ik heb het motorblok gecheckt en het is een serienummer uit 1964, weet niet of dat veel uitmaakt maar dacht ik zeg het even
Re: Mobylette EEG 1967
Misschien blyft de vlotter wel hangen en daarom het boeltje overloopt met benzine.
Het is makkelyk om de vlotter scheef te monteren.my ook wel overkomen.ik schud altyd ff om te horen of hy los is.
Twee schroefjes op de gasschuif.1 om gas tegeven.2 de om de decompressieklep te bedienen.
Zwart dus goed.? Kunnen we niks mee.de punten moeten glad en glimmen.niet ingebrand ,dan kun je niks meten.
Ik doe punten die niet erg slecht zyn een waterproof schuurpapiertje er tussendoor halen.
De uitlaatpoort is ook belangryk om goed schoon te maken.
Het is makkelyk om de vlotter scheef te monteren.my ook wel overkomen.ik schud altyd ff om te horen of hy los is.
Twee schroefjes op de gasschuif.1 om gas tegeven.2 de om de decompressieklep te bedienen.
Zwart dus goed.? Kunnen we niks mee.de punten moeten glad en glimmen.niet ingebrand ,dan kun je niks meten.
Ik doe punten die niet erg slecht zyn een waterproof schuurpapiertje er tussendoor halen.
De uitlaatpoort is ook belangryk om goed schoon te maken.