Blok av50
- Franky
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Blok av50
Mijn ervaring met Gurtner carburateurs is dat de kwaliteit nogal wisselt. Als je meerdere van dezelfde type carburateurs probeert kan je best verschillen merken.
Dit is in ieder geval zeker niet het 4-takten wat ik eerder noemde. Geen kleinere sproeier plaatsen!
Dit is in ieder geval zeker niet het 4-takten wat ik eerder noemde. Geen kleinere sproeier plaatsen!
Re: Blok av50
Sjors, nieuwe 12 mm Gurtner van BorntoBrom ?
Re: Blok av50
Nope van leertouwer, Soest
Re: Blok av50
Ja dat is het
Re: Blok av50
Wederom het project "snelheid zoals bedoelt" weer eens opgepakt. De Mobylette heeft bijna een jaar in de hoek van de schuur gestaan omdat het niet wilde lukken.
Het probleem bestaat nog steeds. Hij loopt max 37km/u, loopt heel netjes stationair en trekt ook goed door naar zijn top. Maar houdt daar vervolgens in. Ik heb nogmaals alles nagelopen:
- mengsel: 1/50 v-power aangemengd met 2-takt olie.
- ontsteking: 2.5 mm
- contactpunten: 0.35mm
- bougie: hitte 6, wittig/licht bruin
- carberateur van leertouwer Gurtner 2.12
- spruitstuk vervangen (originele via leertouwer)
- sproeier maat 54
- goeie compressie
- geen gietranden in de luchtfilter
Nu lees ik hier en daar dat een kleinere sproeier wellicht kan helpen.. dus via born2brom wat verschillende maten besteld. Ook een iets kleiner achtertandwiel. Tja je probeert wat!
Ik hoor graag nog andere tips want mijn ideeen zijn op..
Het probleem bestaat nog steeds. Hij loopt max 37km/u, loopt heel netjes stationair en trekt ook goed door naar zijn top. Maar houdt daar vervolgens in. Ik heb nogmaals alles nagelopen:
- mengsel: 1/50 v-power aangemengd met 2-takt olie.
- ontsteking: 2.5 mm
- contactpunten: 0.35mm
- bougie: hitte 6, wittig/licht bruin
- carberateur van leertouwer Gurtner 2.12
- spruitstuk vervangen (originele via leertouwer)
- sproeier maat 54
- goeie compressie
- geen gietranden in de luchtfilter
Nu lees ik hier en daar dat een kleinere sproeier wellicht kan helpen.. dus via born2brom wat verschillende maten besteld. Ook een iets kleiner achtertandwiel. Tja je probeert wat!
Ik hoor graag nog andere tips want mijn ideeen zijn op..
Re: Blok av50
Het inhouden op top .is of viertakten.gas volledig open en het maakt een plofferig gepruttel.
Of als je op half gas rydt en het gas open trekt en dan een soort van bwohhh geluid hoort.dan staat hy te arm.
De bougie is wit zeg jy...
Als het een nieuwe is dan valt er niet zoveel af te lezen.
Maar wit grys is altyd te arm .
Doe de remreiniger test is .
Die gurtners zyn sneaky valse lucht trekkers .
Een O ring in de carb drukken is dan afdoende .
Als jou brommer een nederlander is en eerst een 8.7 gurtner had.
Dan is jou gashendel begrenst.
Kyk of de gasschuif wel helemaal omhoog komt.
Zo nee dan moet je de rechte sleuf in je gashandvat iets langer maken .vylen
Of als je op half gas rydt en het gas open trekt en dan een soort van bwohhh geluid hoort.dan staat hy te arm.
De bougie is wit zeg jy...
Als het een nieuwe is dan valt er niet zoveel af te lezen.
Maar wit grys is altyd te arm .
Doe de remreiniger test is .
Die gurtners zyn sneaky valse lucht trekkers .
Een O ring in de carb drukken is dan afdoende .
Als jou brommer een nederlander is en eerst een 8.7 gurtner had.
Dan is jou gashendel begrenst.
Kyk of de gasschuif wel helemaal omhoog komt.
Zo nee dan moet je de rechte sleuf in je gashandvat iets langer maken .vylen
Re: Blok av50
Tandwiel nog niet mee klooien. Eerst goed de brommer goed lopend krygen.
Ik ry met een 10 mm 52 km per uur.
Een 12 ga je niet veel harder mee..
Ik heb ook een 12 mm op de bromm gehad
Die kreeg ik niet goed lopend op myn bromm.
En ik heb er echt maar dan ook echt van alles mee uit gehaald .
Nu een opgeboorde 8.7.naar 11mm.erop gedaan.en dat rydt echt meesterlyk.
Gisteren de 54 km aangetikt..digitaal.dusss
Ik ry met een 10 mm 52 km per uur.
Een 12 ga je niet veel harder mee..
Ik heb ook een 12 mm op de bromm gehad
Die kreeg ik niet goed lopend op myn bromm.
En ik heb er echt maar dan ook echt van alles mee uit gehaald .
Nu een opgeboorde 8.7.naar 11mm.erop gedaan.en dat rydt echt meesterlyk.
Gisteren de 54 km aangetikt..digitaal.dusss
Re: Blok av50
Loe bedankt,loe schreef: ↑21 mei 2020, 10:39Het inhouden op top .is of viertakten.gas volledig open en het maakt een plofferig gepruttel.
Of als je op half gas rydt en het gas open trekt en dan een soort van bwohhh geluid hoort.dan staat hy te arm.
De bougie is wit zeg jy...
Als het een nieuwe is dan valt er niet zoveel af te lezen.
Maar wit grys is altyd te arm .
Doe de remreiniger test is .
Die gurtners zyn sneaky valse lucht trekkers .
Een O ring in de carb drukken is dan afdoende .
Als jou brommer een nederlander is en eerst een 8.7 gurtner had.
Dan is jou gashendel begrenst.
Kyk of de gasschuif wel helemaal omhoog komt.
Zo nee dan moet je de rechte sleuf in je gashandvat iets langer maken .vylen
ik heb een andere gashendel gemonteerd, dus denk dat dat het probleem niet is. En betreft het 4-takten; het is inderdaad een plofferig gepruttel; gas terug en weer open zorgt voor stotterend weer op gang komen.
Ik heb de remreiniger test gedaan; met name bij het t spruitstuk; merkte niks..
De bougie is inderdaad vrij nieuwe maar echt grijs is ie niet in ieder geval. wat bedoel je met een O ring in de carb drukken?
Re: Blok av50
Dat is meer als je valse lucht hebt en dat heb jy niet.
Een o ring in het aansluit stuk.
Als passing tussen carb en spruitstuk.
Kyk es hoe hy rydt zonder luchtfilter kappie .
Waarschynlyk beter als hy te ryk staat
Een o ring in het aansluit stuk.
Als passing tussen carb en spruitstuk.
Kyk es hoe hy rydt zonder luchtfilter kappie .
Waarschynlyk beter als hy te ryk staat
Re: Blok av50
Hallo
De uitlaat is toch niet dicht gekoekt met koolaanslag.
Rij eens zonder uitlaat
Gr Polle
De uitlaat is toch niet dicht gekoekt met koolaanslag.
Rij eens zonder uitlaat
Gr Polle
Re: Blok av50
Uitlaat zit niet vol, maar ga t is proberen. Ook de luchtfilter der is af. Wordt vervolgd! Dank voor de tips.
Re: Blok av50
Dat was een goeie tip! Zonder luchtfilterkapje reed ie veel soepeler, in een keer door naar de top zonder horten of stoten, gas terug en erop ging ook veel beter. Blijft echter wel rond de 40km/u hangen nu. Dus mengsel te rijk; teveel benzine? Kleinere sproeier? Compenseert dat genoeg?
Re: Blok av50
Er moet een kleinere sproeier in.
Welke maat moet je zelf uitvogelen.
Door kyken hoe hy rydt.en heel belangryk de kleur van je bougie in de gaten houden.
Welke maat moet je zelf uitvogelen.
Door kyken hoe hy rydt.en heel belangryk de kleur van je bougie in de gaten houden.
Re: Blok av50
Franky; je reageerde hier op die onderste silentlager. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het sleufgat. Zou je daar is een foto van kunnen delen ofzo?Franky schreef: ↑14 okt 2018, 09:57Het boutje in het onderste silentlager zit er bij mij ook gruwelijk scheef in. Dat is origineel zo. Ik heb dit nooit begrepen. Ik heb dan ook in de beugel van 1 van de twee gaten een sleufgat gemaakt zodat de bout er wel recht in zit.
Verder heb je een verkeerde cilinder erop zitten. De kop is de goede maar sluit qua uiterlijk overduidelijk niet aan op de cilinder.
De locatie van de bobine is creatief. Daar hoort hij niet.
Verder zie ik zo direct niets geks.
Wat past er nog meer niet? Alles zou met deze setup gewoon moeten passen.
Re: Blok av50
Sproeiermaar 52 geeft waarschijnlijk verbetering. Komt je carburateur van Leertouwer, tweedehands of imitatie ? BorntoBrom heeft goeie originele.
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 21 mei 2020, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blok av50
Ja ik hoop het; die en maat 50 zijn onderweg. Zou dit dan zelfs 10km/u in topsnelheid kunnen schelen...? De Gurtner is van Leertouwer, een nieuwe. Heb er geloof 45 euro voor betaald. Dus ga er even vanuit dat het een "echte" is.
Re: Blok av50
Heeft BtoB nu maat 50 ? Dat is nieuw voor mij, kocht deze in Frankrijk bij Mauger voor veel geld
Re: Blok av50
Top - wist ik niet, heeft hij dan net in assortiment. Mijn ervaring is nieuwe originele 10 mm Gurtner van BtoB op een FOM het beset loopt met deze nummer 50.
Re: Blok av50
Net ff de bougie deruit gehaald en die zit er nog steeds hetzelfde uit; te schoon naar mijn gevoel. Kun je dit al bepalen naar een korte rit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Blok av50
Iets te arm
Of te warm ..
Maar kan nog wel hoor.
Of te warm ..
Maar kan nog wel hoor.
Re: Blok av50
Wat voor bougie is t