silentblock AV89
silentblock AV89
Ik wil voor mijn AV89 silenblocks bestellen.
Heb de Paulstra 561418 gevonden met afmetingen 8x32x23x18. Volgens handboek 8x32x17,2x18.
Maakt dit nog verschil?
Zijn er andere goede opties.
Marco.
Heb de Paulstra 561418 gevonden met afmetingen 8x32x23x18. Volgens handboek 8x32x17,2x18.
Maakt dit nog verschil?
Zijn er andere goede opties.
Marco.
Re: silentblock AV89
In verschillende onderdelenboeken, uit verschillende jaren, kom ik verschillende maten tegen. Belangrijk is de grootste lengte. Is die anders, dan die van de originele blocs in jouw brommer, dan kan het de uitlijning van je motorblok beïnvloeden. dus ik zou de originele, die je hebt, opmeten.
Re: silentblock AV89
Paulstra heeft wel de juiste blokken. Ik heb ze via Eriks besteld. Wel prijzig en een lange levertijd. De old stock van B2B waren ook goed, veel beter dan de duurdere nieuwe. Geloof dat ze geen NOS meer hebben.
Re: silentblock AV89
Ik heb nog old stock btb liggen.
Gr Polle
Gr Polle
Re: silentblock AV89
Ik heb die van Paulstra besteld.
Die zijn goed gedocumenteerd met betrouwbare specificaties.
Lijkt mij A-kwaliteit.
Wel langere levertijd maar vervanging is niet direct nodig.
Marco.
Die zijn goed gedocumenteerd met betrouwbare specificaties.
Lijkt mij A-kwaliteit.
Wel langere levertijd maar vervanging is niet direct nodig.
Marco.
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: silentblock AV89
Waar heb je ze besteld als ik vragen mag?
Re: silentblock AV89
Daar heb ik ze ook gekocht.
Re: silentblock AV89
Dat kan toch alleen met een bedrijfsaccount? ik bedoel, gewone stervelingen zonder bedrijf kunnen toch niet bestellen bij Eriks?
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: silentblock AV89
Ik bestel via een groothandel die mij als particulier wel wil bedienen. Die halen de spullen dan van Eriks vandaan. Fijne lui! W&O Duursma te Veenendaal.
Ik heb toen de Eriks spullen opgevraagd en vond ze erg duur t.o.v. Frankrijk. Toen heb ik ze in Frankrijk gekocht maar die order is geannuleerd omdat ze ze niet meer hadden. Mogelijk moet ik ze dan ook maar via de groothandel gaan bestellen en de hoge prijs betalen.
Ik heb toen de Eriks spullen opgevraagd en vond ze erg duur t.o.v. Frankrijk. Toen heb ik ze in Frankrijk gekocht maar die order is geannuleerd omdat ze ze niet meer hadden. Mogelijk moet ik ze dan ook maar via de groothandel gaan bestellen en de hoge prijs betalen.
-
- Berichten: 2022
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: silentblock AV89
Ik wacht op het moment dat iemand een verloopbus draait. Zodat er universele kwaliteit silentblocks in kunnen.
Franky? Mooi project voor jou
Franky? Mooi project voor jou
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: silentblock AV89
Heb ik al eens gedaan. Niet zo'n succes. Minder rubber is zelden goed
Re: silentblock AV89
Ik zou er ook wel wat willen hebben. De originele van Motobécane/MBK worden ook zeldzaam. Polle schijnt er nog te hebben, maar ook zijn voorraad is niet onuitputtelijk. Het zijn wel, tot nu toe, de beste. Zitten nu al zeker 2000 km op mijn Mobyclub, zonder scheuren of andere onvolkomendheden. Alle andere (aftermarket) merken, die ik heb geprobeerd, vallen, binnen 500 kilometer, kompleet door de mand. Niet alle rubber is goed rubber. Net als bij metalen, zijn er, duidelijk omschreven, kwaliteiten. Maak je silentblocks van gerecylde condooms, is de kans groot, dat ze het niet lang volhouden. (geintje. Of toch niet echt ) Op het Britse forum zijn er veel mensen, die denken, dat ze slimmer zijn, dan de ingenieurs van Motobecane. Goede silentblocs, voor een enkel variateur, worden gefixeerd, door de bovenste bout vast te zetten, terwijl de motor zich in het midden van de beweging naar achteren, bij het opschakelen van de variateur, bevindt. Ze denken, dat het beter is, de bout wat te lossen, zodat die zich, vrij los, kan bewegen door alle gaatjes, waar hij door gaat. Veel plezier. Binnen erg weinig kilometers slijten alle contactvlakken kapot en zakt de hele motor naar beneden. Ze snappen niet, dat de juiste rubbersamenstelling deze draaing kan opvangen, zonder te scheuren. En probeer je het uit te leggen, doen ze net, alsof jij de debiel ben. Sukkels. op pagina 237 van de Paulstra catalogus, wordt uitgelegd hoe dat zit met radiale toleranties van het rubber. Snappen ze ook niet. De formules gaan me ook te ver, met mijn wiskunde kuil, maar het principe is me duidelijk. Deze info is nog nooit ergens, in Motobécane info duidelijk geworden, maar wel erg interressant. Pagina 273, in deze Paulstra catalogus: https://www.paulstra-industry.com/en/catalog.pdf